۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۴۲۷۰۱
استادحوزه علمیه رباط کریم:

اهتمام بر پرورش اخلاقی طلاب زمینه ساز دوری جامعه از رذائل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه رباط کریم با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدیددر حوزه های علمیه اظهار داشت: اگر در دنیای امروزی بعد اخلاق در طلاب به سطوح عالی برسد جامعه می تواند خود را از صفات پست به دور سازد.
اخلاق و تهذيب

حجت الاسلام سید رضا موسوی راد، استاد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‌که یکی از مهم ترین مسائلی که در رشد علمی طلاب نقش بسزایی دارد پاک سازی نیت آن ها است گفت: قدم بعدی برای رشد علمی طلاب برنامه ریزی درسی است که اصول آن باید بر مبنای پیش مطالعه، حضور فعال در کلاس درس، تحقیق و تفکر بر روی مطالب ارائه شده  و مباحثه و جزوه نویسی باشد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که یکی از بهترین لحظات زندگی یک طلبه حضور وی در حجره است اظهار داشت: طلاب باید قدردان این لحظات باشند و در زندگی وقت خود را بیهوده تلف نکنند.

 

حجت الاسلام موسوی راد افزود: از بهترین زمان ها برای مطالعه طلاب همین حجره نشینی است که اگر این ایام از دست برود جبران آن کار بسیار دشواری خواهد بود.

 

وی با اشاره به اهمیت نقش استاد در تربیت دینی تأکید کرد: یک طلبه برای قدم های اولیه باید استادی را انتخاب کند که از نظر تقوا و علم در سطح بالایی باشد تا بتواند شاگردانی وارسته تربیت کند.

 

حجت الاسلام موسوی راد در ادامه افزود: یک استاد والا مقام باید بتواند پاسخ گوی طلبه باشد و از نظر بعد تقوا نیاز های شاگردان خود را تأمین کند.

 

این استاد حوزه علمیه رباط کریم نقش احترام به اساتید را در مدارس علمیه مهم خواند و خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های ممتاز حوزه های علمیه، احترام قلبی و عملی طلاب به اساتید است که این سیره باید به طلاب جدید الورود هم انتقال داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در مدارس علمیه بین استاد و شاگرد رابطه قلبی و معنوی وجود دارد که این امر سبب پایداری حوزه ها شده است و طلاب در انتقال آن نباید کوتاهی کنند.

 

حجت الاسلام موسوی راد با اشاره به این‌که مهم ترین نیاز طلاب بعد اخلاق و تقویت آن است تاکید کرد: در این زمینه باید سلسله جلسات اخلاق در مدارس علمیه برگزار شود.

 

وی بیان داشت: اگر جلسات اخلاقی به صورت منظم و هدفمند و بر اساس نیازمندی های روحی و اخلاقی در حوزه های علمیه برگزار شود قطعاٌ می توانیم رشد معنوی و اخلاقی طلاب را شاهد باشیم.

 

این استاد حوزه علمیه افزود: به دنبال رشد اخلاقی در طلاب و مدارس علمیه، جامعه هم همسو با این قشر به سوی اهداف متعالی خواهد رفت و در نتیجه رذائل و پستی ها جای خود را به فضائل و نیکی خواهد داد.

 

حجت الاسلام موسوی راد به سوابق تحصیلی و اساتیدی که از محضر ایشان بهره برده است اشاره و تصریح کرد: از سال 1376 وارد حوزه علمیه نبی اکرم(ص) تهران شدم و در این بین از محضر اساتید بزرگواری هم چون آیت الله ضیاء الدین نجفی و حجج اسلام حسین اسکندری،جان نثاری،مقدم و بیات کسب فیض کردم که  پس از گذراندن دوره مقدماتی هم از محضر اساتید بزرگی هم چون آیات عظام نکونام،نایینی و حیدری فسایی و در مقطع درس خارج از حضرت آیت الله سید احمد خاتمی بهره فراوان بردم./957/ت302/ص 

ارسال نظرات