۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۴۶۲۵

کمک 53 هزار تنی ونزوئلا به مردم توفان زده کوبا و هائیتی

خبرگزاری رسا ـ دولت ونزوئلا 53 هزار تن مواد خشک و فاسد نشدنی به مردم توفان زده کوبا و هائیتی کمک کردند.
طوفان آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هیسپان تی وی،  ونزوئلا 53 هزار تن مواد غذایی و تجهیزات برای کمک به مردم توفان زده کوبا و هائیتی به عنوان بخشی از کمک های انسان دوستانه خود به  این کشورهای آسیب زده ارسال کرد.


این محموله شامل مواد غذایی فاسد نشدنی، کالاهای خشک و ماشین آلات سنگین است.


گفتنی است، طوفان موسوم به سندی از دو روز گذشته با سرعت 105 مایل در ساعت حدود 170کیلومتر  مناطقی از جنوب شرق کوبا را در نوردید و باعث قطع برق، شکستن درختان و وارد آمدن خسارات قابل توجهی به برخی ساختمان ها شد.


منابع محلی خبر دادند که شدت طوفان و خسارات وارده به حدی بود که پس از عبور طوفان از منطقه، شرایط شبیه مناطق زلزله زده است که در آن درختان، تیرهای برق و تلفن و سنگ و آجرهای فرو ریخته از ساختمان‎ها، خیابان‎ها و محله‎ها را پر کرده است و 44کشته و 12 گم شده و حدود 19هزار نفر آوره شدند.


طوفان همچنین در پایگاه دریایی آمریکا واقع در خلیج گوانتانامو باعث قطع برق شد و فقط بخش‎هایی از پایگاه که در آن جلسه دادگاه رسیدگی به جرائم جنایات جنگی ادامه دارد، با برق اضطراری کار می کند. طوفان سندی باعث شده است تا دولت کوبا پروازها و همچنین حرکت قطارها و اتوبوس ها را در جنوب شرق این کشور به حال تعلیق درآورد
./994/ب902/ک


 

ارسال نظرات