۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۲۲۵
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها (42)؛

روحانیان احکام و آداب محیط زیست را برای مردم تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس سازمان منابع طبیعی کشوربا اشاره به این‌که برخی از مردم از آسیب‌های اجتماعی و محیطی و همچنین حکم شرعی تخریب درختان آگاهی لازم را ندارند و لازم است روحانیان احکام و آداب محیط زیست را برای مردم تبیین کنند.
خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الله رحمانی، مشاور رییس سازمان منابع طبیعی کشور در غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به تخریب جنگل‌ها و محیط زیست در کشور از سوی عده‌ای سودجو، گفت: برخی کشور‌ها در محیط های بی آب و علف و بیابانی شهرک سازی می کنند تا به برکت توسعه صنعت کنار این شهرک‌ها فضای سبز نیز ایجاد شود.

وی به رفع نواقص قانونی در این حوزه اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت دفاع از تمامی اراضی کشور تصویر برداری و امروز زمین‌های انفال که برای دولت اسلامی است به خوبی شناسایی و تعرض به محیط زیست کاهش پیدا کرده است.

نمایند دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که محیط زیست علاوه بر مراقب از جنگل‌ها نباید مانع توسعه صنعت هم بشود، بیان داشت: برای نمونه تخریب بخشی از جنگل جهت گازرسانی امری بسیار ضروری است که اگر مانع این کار شویم، مردم برای تهیه گرما شاخه‌های درختان جنگل را تخریب می‌کنند.  

وی با اشاره به ضرورت ارتقای فرهنگ عمومی ملت ایران، گفت: متأسفانه برخی از مردم از آسیب‌های اجتماعی و محیطی و همچنین حکم شرعی تخریب درختان آگاهی لازم را ندارند و لازم است روحانیان احکام و آداب محیط زیست را برای مردم تبیین کنند.

رحمانی با بیان این‌که روحانیان امین مردم هستند و توده‌های ملت صمیمانه حوزویان را دوست دارند، خاطرنشان کرد: روحانیان وطلاب در ارتقاء فرهنگ عمومی کشور تاثیر فراوانی دارند و باید از ظرفیت‌های موجود استفاده شود./921/پ202/ن

ارسال نظرات