۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۴۹۳
از سوی حوزه علمیه گلستان؛

دومین دوره مسابقه مقاله نویسی روایت محرم برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان از برگزاری دومین دوره مسابقه مقاله نویسی روایت محرم در آستانه فرارسیدن محرم الحرام در مدارس علمیه استان خبر داد.
روايت محرم

حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده، رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده است: «در دهه پیشرفت و عدالت قرار گرفته ایم»، اظهار داشت: پیشرفت علمی بدون پژوهش و پردازش اطلاعات امکان پذیر نمی باشد و آنچه که یک طلبه و روحانی را در عرصه مبارزه علمی در مقابل جهل و خرافات و فرقه های انحرافی و دروغین می تواند به برتری و موفقیت برساند، به کارگیری عنصر تحقیق و مطالعه محققانه است.

 

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات روایت محرم سال گذشته از سوی معاونت پژوهش حوزه علمیه گلستان، افزود: در همین راستا بیش از صد مقابله به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

 

حجت الاسلام محمد زاده با اشاره به این که در سال تحصیلی جدید دومین مسابقه مقاله نویسی روایت محرم را برگزار خواهیم کرد، گفت: معاونت آموزش و پژوهش استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مسؤولان پژوهشی مدارس علمیه استان همزمان با فرارسیدن ایام شهادت و سوگواری أباعبدالله الحسین(ع) و با هدف گسترش فرهنگ عاشوراپژوهی و همچنین در راستای شکوفاسازی استعدادها و ایجاد فضای تحقیق و پژوهش در میان طلاب گرانقدر دومین مسابقه مقاله نویسی روایت محرم را در سه سطح برگزار خواهد کرد.

 

وی با اشاره به موضوعات منتخب برای اساتید و کادر مدارس علمیه استان، ابراز داشت: بررسی قیام مختار، نقش بصیرت در قیام عاشورا، میزان اثرگذاری قیام عاشورا بر انقلاب اسلامی، بررسی امامت از نظر دین مبین اسلام و امتحان الهی و فلسفه آن از موضوعات منتخب برای اساتید و کادر مدارس علمیه است.

 

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان با اشاره به موضوعات این مسابقه مقاله نویسی برای طلاب سطح دو و سه، خاطرنشان کرد: بررسی کتاب حماسه حسینی، درس ها و عبرت های عاشورا، معرفی کتب در موضوع عاشورا با أهم موضوعات، تبلیغ باید ها و نبایدها و بررسی آیه تطهیر از موضوعات طلاب این سطوح است.

 

وی در ادامه با بیان موضوعات فراخوان شده برای طلاب سطح یک تصریح کرد: زندگی و شخصیت امام حسین(ع)، احکام عزاداری از نگاه دین، بررسی شخصیت حضرت زینب(س)، عزاداری و ثمرات آن، ویژگی های شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) و امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات منتخب برای طلاب این سطح است.


حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به شرایط مقاله، بیان داشت: حجم مقالات حداقل ده صفحه و حداکثر سی صفحه بوده و مقالات حدالمقدور تایپ شده باشند؛ چراکه مقالات تایپ شده از امتیاز برخوردار خواهند بود.

 

وی با بیان این که طلاب علاقه مند می توانند آثار خود را تا پایان آذرماه امسال ارسال کنند، اظهار داشت: اساتید و طلاب محترم می توانند برای مشاوره، توضیحات بیشتر و تحویل مقاله به معاون پژوهش مدرسه علمیه خود مراجعه و یا با شماره تلفن 2249958-0171 اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان تماس حاصل کنند.

 

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان در پایان ابراز داشت: به نفرات برتر هدایای ارزنده ای اهدا خواهد شد و شرکت کنندگان در این مسابقه از اولویت های پژوهشی برخوردار خواهند شد./950/ت302/ب

ارسال نظرات