۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۶۰۰۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مباهله نقطه عطفی در تاریخ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرا رسیدن روز مباهله گفت: این واقعه یکی دیگر از دلائل نبوت و کرامت های آن حضرت به شمار می آید و بی تردید مباهله، در تقویت ایمان مسلمانان و تضعیف روحیه منافقان و مخالفان تأثیری بسزایی داشته است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین سید صابرجباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با گرامیداشت بیست و چهارم ذی الحجه روز مباهله افزود: مباهله روز عظیمی‌ است و فضیلت بسیار زیادی دارد، این روز نشان می‌دهد که ارزش‌های الهی اهل ‌بیت(ع) سبب شده است که شیعه از ابتدا پیرو اهل‌بیت(ع) باشد.

 

وی ادامه داد: واقعه مباهله در زمانی به وقوع پیوست که نبی‌اکرم در مدینه به تبلیغ دین اسلام و عرضه آیات الهی می‌پرداختند تا اصول و مبانی دینی را با تلاش‌های مستمرشان بنا کنند که کامل‌تر از ادیان پیشین می‌خواست سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها را تضمین کند به شرط آنکه مردم با بهره‌گیری از قوه تشخیص عقل و دلشان حقیقت و درستی را تشخیص داده و دستورهای الهی آن را اجرا کنند.

 

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری همچنین اظهار داشت: مباهله بر آن بود تا نزاع دیرین عقل و دل باعث از بین رفتن حقیقت دین و زندگی نشود که این امر به درایت و ایمان قاطع و صیقل خورده رسول خدا به مانند بسیاری امور دیگر که دشمنان اساس دین خدا را مورد شک و تردید قرار می‌دادند متحقق گشت و حقانیت دین الهی و رسول خدا و خاندان پاکش بیش از پیش بر مردم آشکار گشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری همچنین بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام چون یقین به صحت رسالت و استجابت دعاى خود و نابودى دشمن در صورت مباهله داشت با کمال شجاعت و صراحت پیشنهاد مباهله داد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جریان مباهله نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می شود، گفت: چرا که در آن روز بار دیگر نور اسلام در آفاق هستی درخشیدن گرفت و عالمیان در سال نهم هجرت، حقانیت نبوت پیامبر گرامی اسلام و منزلت اهل بیت آن حضرت را برای چندمین بار به نظاره نشستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین جباری با بیان این که روز مباهله، به عنوان یکی دیگر از روزهای جشن و پیروزی و روز دعا وشکرگزاری در تاریخ اسلام ثبت شده است، گفت: این واقعه یکی دیگر از دلائل نبوت و کرامت های آن حضرت به شمار می آید و بی تردید مباهله، در تقویت ایمان مسلمانان و تضعیف روحیه منافقان و مخالفان تأثیری بسزایی داشته است.

 

وی ادامه داد: شرکت دادن امام على، حسن و حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) در مباهله که به تعیین و امر خداوند بود نیز دلیل بر این است که این چهار نور مقدس که با پیغمبر در مباهله حاضر شدند، شایسته ترین و گرامى ترین خلق در نزد خدا و عزیزترین همه در نزد پیغمبر خدا بوده اند.

 

امام جمعه بهشهر گفت: آیه مباهله اعلان جلالت مقام و تقرب خاص اهل بیت (ع) به خداوند متعال است و باید به گونه ای درست در جامعه به آن پرداخته شود تا مردم با آگاهی بیشتری در این خصوص پیدا کنند./950/پ202/ب

ارسال نظرات