۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۶۲۵۸
آیت الله موسوی جزایری:

طلاب با مسلط شدن به علوم روز پاسخگوی نیازهای جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که طلاب باید با فراگیری علوم روز نیازهای جامعه را برطرف کنند تصریح کرد: جامعه، طلاب را به دید کارشناس علوم دینی می نگرد؛ از این رو تلاش متخصص علوم دینی باید جلب رضایت مردم به امور دینی باشد.
آيت الله موسوي جزايري در گردهمايي مبلغان محرم اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در گردهمایی مبلغان محرم اهواز که در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی که روز گذشته در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در این مراسم با تجلیل از خادمان و مداحان کهنسال حرکت خوبی در گسترش فرهنگ حسینی انجام پذیرفت.


وی با بیان این که فرهنگ ادراک حماسه حسینی باید به ارادت و عشق تبدیل شود، خاطرنشان کرد: وقتی انسان به درجه ای برسد که اهل بیت(ع) پاره ای از وجودش شود دیگر معرفت به آنها هم به یقین در دل آن فرد دگرگون می شود.

 

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که خداوند متعال رحمت و برکات خود را بر عزاداران امام حسین(ع) نازل می کند، بیان داشت:: بنا به روایات اهل بیت عصمت و طهارات(ع)، بهشت الهی به گریه کنندگان بر مصیبت امام حسین(ع) واجب می شود.

 

امام جمعه اهواز با بیان این که دروس طلبگی زمینه سازگسترش و انتشار علوم اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: طلبه با مطالعه دروس حوزوی تلاش می کند تا خود را برای انتشار علوم دینی آماده سازد تا در این راه پر پیچ و خم دچار مشکلات نشود، در غیر این صورت با تدابیر عالمانه مقابل آنها ایستادگی کند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب باید با فراگیری علوم روز نیازهای جامعه را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: جامعه، طلاب را به دید کارشناس علوم دینی می نگرد؛ از این رو تلاش متخصص علوم دینی باید جلب رضایت مردم به امور دینی باشد.

 

وی مسلط شدن طلبه به امور دینی را اساس کار تبلیغی عنوان کرد و گفت: همان گونه که هر شغلی اسباب و وسایل لازم خود را طلب می کند طلبه هم باید افزون بر شناخت پیش نیاز های کار تبلیغی، از آنها در این راه نهایت استفاده را ببرد.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مبلغان باید مردم را به سوی مسائل اخلاقی هدایت کنند و در این راه نیز از کتاب های مختلفی که نویسندگان آنها را در این مقوله نگاشته اند استفاده کنند.

 

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان به برخی از کتب موجود در این زمینه اشاره کرد و افزود: کتاب وسائل الشیعه، کافی و بحارالانوار از مهم ترین منابعی هستند که طلاب باید به آنها مراجعه و مطالب تبلیغی را استخراج کنند.

 

آیت الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنانش به طلابی که قصد دارند روضه خوان و یا خطیب شوند اشاره کرد و گفت: طلاب باید به آثار سخنرانان پیشین که توانایی بسیاری در این زمینه داشته اند مراجعه و آنها را سرمشق خود قرار دهند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به استفاده از روحانیان دارای لحن و بیان روان و گویا جهت سخنوری، گفت: به یقین مردم موعظه های روحانیان دارای بیان شیوا را بهتر درک خواهند کرد./9458/پ202/ج

ارسال نظرات