۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۶۸۲۶
آیت الله شبستری:

وعده دولت درباره خدمات متقابل زکات روستاییان اجرا شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دولت بر اساس وعده ای که داده، باید معادل زکات پرداختی از سوی روستاییان، برای اجرای طرح های عمرانی در همان روستاها هزینه کند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در همایش زکات ملکان، با تأکید بر این‌که هیچ یک از احکام الهی بدون دلیل و فلسفه سفارش نشده است، اظهار داشت: کاهش فاصله طبقاتی، برقراری عدالت اجتماعی و کمک به فقرا از برکات زکات واجب است.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که پرداخت زکات فاصله طبقاتی را در جامعه اسلامی کاهش داده و سبب تقویت نیازمندان می شود، گفت: دولت بر اساس وعده ای که داده، باید معادل زکات پرداختی از سوی روستاییان، برای اجرای طرح های عمرانی در همان روستاها هزینه کند.

 

وی تصریح کرد: حمایت دولت از روستاییان مانع از مهاجرت آنان، در نتیجه تولید بیشتر محصولات کشاورزی در مناطق روستایی خواهد شد؛ از این رو استفاده از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی استان در راستای تبیین این واجب ضروری است، چراکه عدالت اجتماعی تنها در سایه عمل به فرائض و احکام دینی از جمله زکات محقق می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر گسترش فرهنگ پرداخت زکات در روستاها ادامه داد: تطهیر مال و جان از دیگر فواید این فریضه است که لحاظ دینی پرداخت آن واجب و سبب برکت مال و سلامت معنوی انسان می شود، در حقیقت پرداخت زکات موجب کاهش فقر و ارتقای سطح رفاهی روستائیان خواهد بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از عدم پرداخت زکات از سوی عده ای از مردم تصریح کرد: با وجود این که دولت مصمم به پرداخت اعتبارات به میزان دو برابر زکات جمع آوری شده برای آبادانی روستاها است؛ اما در صورتی که نتواند به علت مشکلات مالی آن را بپردازد این وظیفه از دیگران ساقط نیست و همه موظف به انجام این فریضه الهی هستند.

 

حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان نیز در سخنانی با بیان این‌که سال گذشته بیش یک میلیارد و 750 میلیون ریال زکات در ملکان جمع آوری شده بود، اظهار داشت: این شهرستان در پرداخت زکات جزء برترین‌ شهرهای آذربایجان شرقی است.

 

وی گفت: با زکات جمع آوری شده در سال گذشته 12طرح عمرانی، خدماتی نظیر غسالخانه، مسجد و معابر عمومی در روستاها احداث شد و امسال نیز 15طرح دیگر اجرا خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات