۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۴۷۸۱۶
رییس مجلس در ترکیه:

صهیونیست ها روزهای سخت تری در پیش دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز با شعار حسینی به پیروزی رسید و با همین شعار نیز در جنگ ۸ ساله موفق شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران پیرو مکتب امام حسین (ع) است و به همین دلیل همیشه از مظلومان عالم حمایت و پشتیبانی می‌کند.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مجلس، دکتر علی لاریجانی با حضور در مراسم عزاداری شیعیان ترکیه با بیان اینکه راه حسین و حب ایشان دل‌ها را روشن می‌کند و انسان‌های خسته از دنیای دغلکار را به ساحل نجات هدایت می‌کند، گفت: باید خدا را شکر کنیم که به آیینی گرویده‌ایم که سبک زندگی آن زندگی عاشورایی است و امام و راهنمای آن حسین بن علی (ع) است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در زندگی عاشورایی، انسانیت، برادری، گذشت، خداپرستی، معنویت، مجاهدت در راه خدا و سرافراز زیستن اصل است.
 
وی با اشاره به فرمایش امام حسین (ع) که "مرگ بهتر است از زیر بار ذلت و حقارت رفتن و آن هم بهتر است از آتش دوزخ"، گفت: عاشورا فقط یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک جریان حیاتبخش برای مسلمانان و بشریت است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیام عاشورا، پیام باعزت‌زیستن برای همه مسلمانان است، تصریح کرد: امام حسین (ع) فرمودند "اگر دین ندارید، آزاده باشید". امروز بیش از هر زمان دیگر به این شعار حیاتبخش نیاز داریم.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم در ادامه افزود: صهیونیست‌های مزدور و بی‌شرافت، با کمال قصاوت انواع بمب‌ها را بر سر ملت فلسطین فرو ریختند و متاسفانه کشورهای استکباری به جای محکوم کردن این سفاکی‌ها، نمایندگان خود را به اسرائیل فرستادند تا بگویند آمریکا و غرب نیز در این جرائم خود را شریک صهیونیست‌ها می‌دانند.
 
وی با بیان اینکه آنچه که باعث پیروزی مسلمانان غیور فلسطین در جنگ 22 روزه و 8 روزه اخیر شد، روحیه مجاهدت و ایستادگی بود، افزود: این همان درس مکتب حسینی و خصوصیت زندگی عاشورایی است که برای مردم عزت‌آفرین است.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز با شعار حسینی به پیروزی رسید و با همین شعار نیز در جنگ 8 ساله موفق شد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پیرو مکتب امام حسین (ع) است و به همین دلیل همیشه از مظلومان عالم حمایت و پشتیبانی می‌کند.
 
وی با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه افزود: این رژیم در تجاوز اخیر با شکست سختی مواجه شد و مطمئن باشید این رژیم جعلی روزهای سخت‌تری را در پیش خواهد داشت.
 
علی لاریجانی با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که از حزب‌الله در جنگ 33 روزه و از مردم مظلوم فلسطین در جنگ 22 روزه و جنگ اخیر حمایت کردیم، گفت: ما به ملت مظلوم فلسطین همه‌گونه کمکی کردیم تا بتوانند با امکانات مناسب، رژیم سفاک صهیونیست را شکست دهند.
 
نماینده مردم قم در مجلس  با تاکید بر اینکه امروز مسلمانان در پناه وحدت می‌توانند در مقابل ستمکاری آمریکا و صهیونیست‌ها پیروز شوند، بیان کرد: چند سالی است غربی‌ها به دنبال انقلاب‌های منطقه‌ای و ماجراجویی‌ جدیدی هستند. آنها در منطقه جنگ و مسلمان‌کشی به راه انداختند، کشورهای منطقه باید هوشیار باشند و به راهی کشیده نشوند که سود آن را آمریکا و غربی‌ها ببرند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم که با حضور ده‌ها هزار نفر از عزاداران حسینی در استانبول برگزار شده بود، گفت: امروز در جمع شما حاضر شدم تا ضمن رساندن سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با شما در این مراسم پرشکوه شرکت کنم. از خداوند می‌خواهم که عزت و سربلندی به شما سوگواران حسینی عطا کند و زندگی همه شما حسینی باشد./924/د102/ج

ارسال نظرات