۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۴۸۵۵۱
برای طلاب ایرانی و غیر ایرانی؛

پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری جامعه المصطفی مشهد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ اطلاعیه پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری جامعه المصطفی العالمیه مشهد برای طلاب ایرانی و غیرایرانی اعلام شد.
پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری جامعه المصطفی مشهد آغاز شد

جواد مقامی٬ مدیر آموزش عمومی جامعه المصطفی العالمیه، مرکز آموزش عالی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ پیرامون شرایط و نحوه پذیرش مقطع دکتری در مشهد، گفت: جامعه المصطفی العالمیه از بین فارغ التحصیلان خواهر و برادر ایرانی و غیرایرانی دارای مدرک سطح سه حوزه، معادل با کارشناسی ارشد در دوره تحصیلی 93-92 از طریق آزمون ورودی دانش‌پژوه می‌پذیرد.

 

وی ادامه داد: متقاضیان شرکت در این آزمون باید دارای سابقه درس حوزوی بوده و مدارک دانشگاهی حق شرکت در این آزمون را ندارند.

 

مقامی ضمن بیان این‌که امسال چهارمین دوره پذیرش این مقطع در مجتمع آموزش عالی مشهد است٬ خاطرنشان کرد: متقاضیان پس از قبولی در آزمون کتبی٬ می‌بایست در مصاحبه مرکز شرکت کنند که بعد از موفقیت در مصاحبه٬ به عنوان دانش پژوه معرفی می‌شوند.

 

وی با اشاره به افزایش رشته‌های تحصیلی مجتمع آموزش عالی مشهد در دوره آتی، گفت: دو رشته «فقه قضایی» و «قرآن و علوم٬ گرایش علوم تربیتی» به رشته‌های این دوره که شامل رشته‌های «تفسیر تطبیقی» و «کلام اسلامی» بوده٬ افزوده شد؛ این رشته‌ها برای متقاضیان ایرانی و غیرایرانی است که ظرفیت پذیرش متقاضیان ایرانی 20 درصد و غیرایرانی 80 درصد است.

 

مدیر آموزش عمومی جامعه المصطفی العالمیه مشهد در خصوص مدت تحصیل در این دوره اظهار داشت: مقطع دکتری دارای 78 واحد درسی است که با احتساب رساله٬ 10 نیم سال٬ معادل پنچ سال به طول خواهد انجامید.

 

وی در خصوص پذیرش دوره کارشناسی ارشد جامعه المصطفی العالمیه مشهد نیز گفت: این دوره ویژه متقاضیان غیرایرانی بوده و در دو بخش خواهران و برادران با برگزاری آزمون دانش پژوه می‌پذیرد.

 

وی با تأکید بر این‌که متقاضیان برای ثبت نام تا 18 آذر مهلت دارند، ادامه داد: متقاضیانی که دارای مدرک کارشناسی دانشگاهی هستند نیز می‌توانند با تأیید مدرک، در این آزمون شرکت کنند؛ همچنین طول این دوره حداقل سه سال است.

 

مقامی افزود: رشته‌های برادران شامل «فقه مقارن»٬ «فلسفه اسلامی»٬ «حقوق جزا و جرم»٬ «تفسیر و علوم قرآن»٬ «فقه و معارف اسلامی» و «کلام اسلامی»است و رشته‌های خواهران را «تفسیر و علوم قرآن»٬ «فقه و معارف اسلامی»٬ «فلسفه اسلامی» و «کلام اسلامی» تشکیل می‌دهد.

 

وی در پایان گفت: زمان برگزاری هر دو آزمون٬ اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود و علاقه مندان جهت کسب اطلاع از شرایط و ضوابط ثبت نام می‌توانند به وب سایت مجتمع آموزش عالی مشهد به آدرس mashhad.miu.ac.ir مراجعه کنند./932/ت302/ب

ارسال نظرات