۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۵۰۳۵۱
ژاپن تایمز گزارش داد؛

گسترش اسلام در ژاپن چشمگیر است

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه معتبر ژاپنی در گزارشی از گسترش اسلام در این کشور شینتو و بودایی خبر داد.
مسلمان ژاپني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه ژاپن تایمز، جوانان ژاپنی که از زندگی مادی خسته شده اند روز به روز تمایل بیشتری به اسلام پیدا می کنند و سعی می کنند میان زندگی مادی و اعتقادات مذهبی خود تعادل ایجاد کنند.


ماساشی ناگانو یک جوان بیست و هشت ساله ژاپنی در مصاحبه با این روزنامه گفت: من مسلمان شدن خود را مدیون قرآن هستم.


ناگانو که در جامعه شینتو و بودایی ژاپن بزرگ شده است در دوران کودکی از دین متنفر بود اما در سال 2008 میلادی و زمانی که در دبیرستان تحصیل می کرد عقاید وی دستخوش تغییرات بسیاری شد.


خواندن قرآن که بخشی از درس علم انسان شناسی در دبیرستان های ژاپن است باعث شد این جوان ژاپنی با مسلمانان ساکن در ژاپن ارتباط بیشتری برقرار کند و در نهایت مسلمان شود.


وی که بی نهایت به نقش دین در زندگی اجتماعی اعتقاد دارد در یک برنامه آموزشی برای معالجه بیماران روانی شرکت کرده است. افراد مختلفی از ادیان گوناگون در این برنامه ثبت نام کرده اند تا به یاری بیماران بشتابند.


این جوان ژاپنی می گوید: احساس می کنم زندگی کردن در ژاپن به عنوان یک مسلمان سخت است اما دوست دارم هر جا که به من احتیاج هست حاضر باشم.


این برنامه از سوی دانشگاه توهوکو و برای کمک به آن دسته از بازماندگان سونامی سال 2011 ژاپن طراحی شده است که بر اثر از دست دادن بستگان خود با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند.


گفتنی است اسلام در دهه 1920 میلادی و از طریق ترک های مسلمانی که پس از انقلاب روسیه به ژاپن مهاجرت کرده بودند وارد این کشور شد.


در سال 1930 میلادی تعداد مسلمانان ژاپن به هزار نفر از ملیت های مختلف رسید.


موج دیگری از مهاجران که در دهه 1980 میلادی وارد ژاپن شدند به همراه کارگرانی که از ایران، پاکستان و بنگلادش وارد این کشور شدند جمعیت مسلمانان ژاپن را به نحو قابل ملاحظه ای افزایش دادند.


در حال حاضر بیش از صد و بیست هزار مسلمان در ژاپن زندگی می کنند و روز به روز به تعداد آنان افزوده می شود./990/ب902/ک

ارسال نظرات