۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۱۵۰۴۰۴

از نویسندگی و پژوهش تا تخصص در طب سنتی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام هادی تقی پور، پژوهشگر جوان حوزه علمیه گلستان است که توانسته با تلاش و پشتکار بسیار در مسائل و مباحث گوناگون به عنوان نویسنده، پزشک و متخصص طب سنتی اسلامی مشغول به فعالیت شده و آثاری را از خود به جای بگذارد.
پژوهشگر جوان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه علمیه گلستان، حجت الاسلام هادی تقی پور، پژوهشگر جوان حوزه علمیه گلستان است که توانسته با تلاش و پشتکار بسیار در مسائل و مباحث گوناگون به عنوان نویسنده، پزشک و متخصص طب سنتی اسلامی مشغول به فعالیت بوده و آثاری را از خود به جای بگذارد.

آنچه در پی می آید، گفت و گو با این روحانی فرهیخته است:

 

رسا _ لطفا در ایتدای مصاحبه خودتان را معرفی کنید.

اینجانب هادی تقی پور محصل علوم دینی، مبلغ، پزشک و متخصص طب سنتی اسلامی هستم. از سال 1374 وارد حوزه علمیه شده و تا به امروز مبلغ علوم دینی مشغول به فعالیت می باشم.

 

رسا _ در مورد فعالیت های تبلیغی خود بگویید

از سال 1380 مشغول به تبلیغ دین در سراسر کشور شدم که از جمله آن استان های سیستان و بلوچستان، مرکزی، مازندران و گلستان است. از سال 1385 وارد رشته پزشکی طب سنتی شده و با مراجعه به کتب بزرگانی از جمله ابوعلی سینا و پزشکان حاذق دیگر در این رشته همچون دکتر سید علی ابوالحبیب و همچنین استاد خیراندیش پدر طب سنتی ایران نکات آموزنده ای را آموخته و در مؤسسه عالی تحقیقاتی حجامت تهران مشغول به فراگیری این علوم منحصر به فرد شدم که بحمدلله پس از حدود هفت سال دانشنامه و گواهینامه پزشکی و داروخانه ای را دریافت کردم.


 

رسا _ تاکنون در عرصه علمی و پژوهشی چه اقداماتی انجام داده اید؟

در طول دوران تحصیل و فعالیت تبلیغی نُه کتاب را به رشته تحریر درآوردم که هفت مورد از آن در رشته پزشکی و یک مورد درباره تربیت و اخلاق و یک کتاب دیگر نیز در زمینه منابع طبیعی است. کتاب های اینجانب به نام های هادی صیانت از جوانی در دو جلد، مراحل تکامل جنین، اصول تغذیه در سنین مختلف، افسردگی جوانان، ورزش، حیاه جاودانه است. هدف اصلی بنده از تألیف کتاب، علاقه وافر به نویسندگی بوده و همچنین آشنا نمودن طلاب علوم دینی و دانشجویان جوان به فعالیت در زمینه نویسندگی در رشته های مورد علاقه خود است.


توجه به درس های جنبی در کنار کتب اصلی بسیار مهم بوده و در رسیدن به اهداف راه گشا است؛ چرا که توجه محض به کتب اصلی ما را از بسیاری از معلومات دور می سازد.

 

یکی از آرزوهای بنده تلبس به لباس مقدس نبی مکرم اسلام(ص)، پیمودن راه ایشان و در کنار آن طبابت و حل مشکلات بیماران بوده که بحمدلله پس از سال ها تلاش و کوشش در این راه آرزوهای خود را به دست آوردم. بنده به عنوان یک روحانی تبلیغی در سطح روستاها از بسیاری از امکانات تحصیلی، اقتصادی و ابزارهای مورد نیاز برای تألیف یک کتاب بی بهره بوده و این از نقاط ضعف تألیفات بنده است. در حال حاضر کتاب های گوناگونی را می توانم به رشته تحریر دربیاورم که متأسفانه به دلیل هزینه بالای چاپ و عدم حمایت از سوی ادارات و مراکز دولتی ذی ربط که دچار کمبود بودجه شده اند، نتوانستم این کتب را به چاپ برسانم.


رسا _ به نظر شما معیارهای یک نویسنده چیست؟

از مشخصه های یک نویسنده صلابت و پایداری در علوم، تدبر و آگاهی به مسائل، قدرت تشخیص در امور حقیقی و غیرحقیقی و فرهیختگی است. نویسندگی طلاب را تا حد اجتهاد در علوم الهی پیش خواهد برد و توصیه بنده به طلاب این است که از مطالعه خسته نشوند؛ چراکه هیچ چیزی همانند کتابخوانی و مطالعه برای انسان ها لذت بخش و آرامش دهنده برای ذهن نیست و از توجه زیاد به کامپیوتر و کتاب های دیجیتالی پرهیز کنند.


سخن پایانی

در پایان درخواست ما از مسؤولان محترم حمایت بهتر و بیشتر از نویسندگان است؛ چراکه با توجه به هزینه های بالای چاپ کتاب، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنیم.

 

/950/403/ر
 

ارسال نظرات