۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۵۰۹۵۹
مدیر اتاق خبر پرس تی وی در گفت‎وگو با رسا:

کمیته یهودیان آمریکا خواستار قطع شبکه های ایرانی شده بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اتاق خبرشبکه بین المللی پرس تی وی ضمن اشاره به لابی رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن صدای عدالت گفت: غربی ها حاضراند که تمامی اتهامات نقض حقوق بشر را به جان بخرند ولی جلوی رسانه های ایرانی را بگیرند.
ماهواره

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمیدرضا عمادی مدیر  اتاق خبر شبکه بین المللی پرس تی وی در مصاحبه با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا درباره چرایی قطع شبکه های برون مرزی ایران از ماهواره، گفت: با توجه به حضور شبکه بین المللی پرس تی وی در محافل رسانه ای دنیا و انعکاس متفاوت از رسانه‎ها غربی و وابسته به آن‎ها، مورد عتاب قرار گرفته است. 


وی ضمن تاکید بر تلاش دو ساله غربی‎ها مبنی بر قطع رسانه های ایران خاطر نشان کرد: "آفکام" سازمان به اصطلاح نظارتی بر رسانه های انگلیس رای به تعطیلی و قطع شبکه پرس تی وی در آن کشور داد. پرس تی وی دو مرتبه به دادگاه شکایت کرد و دادگاه به نفع ما رای داد، ولی مجددا "بی ال ام" نهادی به اصطلاح نظارتی بر رسانه های آلمان حکم قطع این شبکه را از یک دادگاه فدرال دریافت کرد.


عمادی افزود: شرکت یوتل ست که رییس آن یک فرد اسرائیلی ـ فرانسوی است، اقدام به قطع پرس تی وی از هاتبرد کرد.
ماهواره آسیاست که سهامش توسط شرکت های آمریکایی خریداری شده است و هیسپاست گروه ماهواره‎ای اسپانیایی، اقدام به قطع پرس تی وی از آسیا و آمریکای لاتین کرد.

 

مدیر  اتاق خبر شبکه بین المللی پرس تی وی قطع شبکه‌های پرس تی وی و هیسپان تی وی را حرکت هماهنگ لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا دانست و عنوان کرد: کمیته یهودیان آمریکا طی بیانیه‌ای خواستار قطع شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی شده است.


وی با اشاره به اینکه شبکه هایی مانند الجزیره مطلوب غرب هستند تصریح کرد: نوع گفتمان پرس تی وی علت اصلی خصومت دولت های غربی است.

مدیر  اتاق خبر شبکه بین المللی پرس تی وی با اشاره به گفتمان عدالت محوری و ایجاد سوال در اذهان عمومی دنیا گفت: ما برای مردم انگلیس سوالاتی همچون جوانان شما در افغانستان برای چه می‌جنگند و یا اینکه چرا القاعده به اسرائیل حمله نکرده است را مطرح کرده ایم که تاثیرات زیادی روی افکار عمومی این کشور گذاشت.

 

وی ضمن اشاره به حملات بی سابقه به پرس تی وی نسبت به سایر رسانه های دنیا، تاکید کرد: تمامی عناصر رسانه‎ی غربی با یک محاسبه سود و زیان به این نتیجه رسیده اند که اگر شبکه پرس تی وی را قطع کنند بیشتر به نفعشان است و حتی حاضرند که اتهام نقض حقوق بشر به آنها وارد شود ولی مانع پخش رسانه های ایرانی در کشورهای دیگر شوند.


حمیدرضا عمادی با اشاره به عمق تاثیر گذاری و موفقیت برای جذب مخاطب گفت: حمله به رسانه  های ایران و تصویب بودجه علیه برنامه های آنها
 نشان از عمق تاثیر گذاری پرس تی وی و ترس از جذب مخاطب دارد.


وی ضمن بیان برنامه های پرس تی وی برای مقابله با جنگ رسانه ای ناعادلانه غرب افزود: پرس تی وی با این فشار ها از پا نمی ایستد. ما در تمامی ماهواره های قطع شده جایگزین داریم و علاوه بر آن پرس تی وی از طریق  ای پی تی وی، موبایل، تلویزیون های اینترنتی، کابلی و ماهواره ای در حال پخش است.


وی اظهار داشت: پایه گذاری خبر رسانی حرفه‌ای، استفاده از طیف ها و خبرنگاران زبده و شخصیت‎های بزرگی مانند آقای جورج گالووی نماینده مجلس انگلیس و خانم ایوان ریدلی روزنامه نگار مشهور انگلیسی و خانم لورن بوث خواهر زن تونی بلر نخست وزیر پشین بریتانیا، از دلایل موفقیت پرس تی وی است.


حمیدرضا عمادی در ادامه خاطر نشان کرد: این شبکه در برنامه‌های خود هم موافق و هم مخالف را دعوت می‌کند و قضاوت را بر عهده مخاطب می‌گذارد./994/ب301/ک

ارسال نظرات