۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۵۱۱۸۲

نگاهی به اخبار مدارس علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقات ترویج معارف اهل بیت در مدرسه علمیه شوشتر، اجرا کردن برنامه هفتگی روضه خوانی ویژه طلاب مدرسه علمیه امام صادق خرمشهر، برگزاری کلاس های حفظ قرآن ویژه طلاب مدرسه علمیه مهدیه امیدیه از عناوین اخبار مدارس علمیه خوزستان هستند.
نگاهی به اخبار مدارس علمیه خوزستان

حجت الاسلام سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر از برگزاری کلاس های قرآنی برای طلاب این مدرسه علمیه خبرداد و گفت: مسؤولان این مدرسه در برنامه ریزی های خود مطرح کرده اند که مباحث قرآنی به صورت هفتگی به طلبه ها تعلیم داده شود تا در آینده ای نه چندان دور، شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای قرآنی این طلبه ها باشیم.

حجت الاسلام سبزی تصریح کرد: در خصوص مباحث اخلاقی نیز باید بیان کنم که در هفته، دو جلسه کلاس های اخلاق با حضور اساتید مطرح اخلاقی برگزار می شود.

وی در پایان سخنان خود، با بیان این که هر ساله مسابقات وسیع و گسترده ای از سوی این مدرسه و با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی برای عموم مردم در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع) برگزار می شود، اظهار داشت: این مسابقات به شیوه ای است که طلاب سؤالات متناسب با هر مناسبتی را به صورت جزوه، که جنبه مقابله با فرق انحرافی داشته باشند، میان عموم مردم توضیع کرده و مردم نیز پس از پاسخ به سؤالات و تحویل آن به مدرسه، در روز برگزاری مسابقه، مراسم قرعه کشی و اهداء جوایز به نفرات برتر برگزار می شود که خوشبختانه هر ساله در این برنامه ها بیش از 1700 تا 2000 نفر شرکت می کنند.

اجرا کردن برنامه هفتگی روضه خوانی ویژه طلاب مدرسه علمیه امام صادق خرمشهر

حجت الاسلام نوری وصلیات، مدیر مدرسه علمیه امام صادق خرمشهر، با بیان این که هر جمعه برنامه روضه خوانی ویژه طلاب این مدرسه برگزار می شود، گفت: ما هر جمعه برنامه زیارت عاشورا و روضه خوانی را با حضور تمامی طلاب این مدرسه برگزار می کنیم.

وی در ادامه افزود: این مدرسه مفتخر است که به تناسب هر مناسبت مراسمی با حضور عموم مردم برگزار کند و خوشبختانه ما موفق شده ایم در هر برنامه جمع کثیری از مردم را برای حضور در مراسم های ملی، مذهبی دعوت کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق خرمشهر، با اشاره به اعزام مبلغ به سراسر نقاط استان، گفت: طلاب این مدرسه در همه مناسبت ها، البته به درخواست خود مردم جهت ترویج معارف و مبانی ناب اسلامی به امر تبلیغ پرداخته و در شهرستان ها و روستاها و مساجد رفته و دین اسلام را تبلیغ می کنند.

وی در پایان سخنان خود، از برگزاری کلاس های درس اخلاق ویژه طلاب این مدرسه خبر داد و گفت: کلاس های اخلاق این مدرسه چهارشنبه ها برگزار شده و تقریبا همه طلبه های این مدرسه که در حدود 65 نفر هستند، در آن شرکت می کنند.

برگزاری کلاس های حفظ قرآن ویژه طلاب مدرسه علمیه مهدیه امیدیه

حجت الاسلام توفیق زبیدی، مدیر مدرسه علمیه مهدیه امیدیه، با اشاره به برگزاری مراسم های ویژه اعیاد و شهادت ائمه اطهار(ع) در این مدرسه علمیه، گفت: مدرسه علمیه مهدیه، با توجه به فرا رسیدن مناسبت های مذهبی، اقدام به برگزاری مراسمات ویژه با حضور عموم مردم می کند.

وی از برگزاری برنامه حفظ قرآن در این مدرسه علمیه خبرداد و گفت: این برنامه هر روز پس از نماز صبح برگزار می شود و شیوه برگزاری آن نیز به این شکل است که طلبه ها به صورت دست جمعی روزانه پنج صفحه از قرآن را حفظ می کنند.

حجت الاسلام زبیدی با بیان این که کلاس حفظ قرآن در یک دوره شش ساله به پایان می رسد، گفت: طلبه های این مدرسه از شنبه تا پنج شنبه، هر روز 5 صفحه از قرآن را حفظ کرده و روز های جمعه به مرور آنها می پردازند که تعداد شرکت کننده در این دوره شش ساله حفظ قرآن نیز در حدود 60 نفر هستند.

فضا سازی و دعوت مردم به وسیله طلاب  بهبهانی جهت برگزاری مراسم های مذهبی

حجت الاسلام سید آیت الله دهدار، مدیر مدرسه علمیه امام زاده ابراهیم بهبهان از برگزاری برنامه های اخلاقی در این مدرسه خبرداد و گفت: بعد نماز کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن برگزار می شود و و روز های پنج شنبه نیز کلاس اخلاق عمومی با حضور اساتید مطرح اخلاق برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه های عمومی ویژه مردم این شهرستان، گفت: با توجه به فرا رسیدن مناسبت های مذهبی همچون نیمه شعبان و شهادت ائمه اطهار مراسم های مولودی و یا روضه خوانی با حضور عموم مردم این شهرستان برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام زاده ابراهیم برگزاری این گونه مراسم ها را نقشی مؤثر در ترویج فرهنگ ناب اسلامی در سطح منطقه دانست و اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن مناسبت های مذهبی، طلبه ها اقدام به فضا سازی و دعوت مردم برای حضور در مراسم مذکور کرده و شور و نشاطی را در میان مردم ایجاد می کنند که این خود عاملی برای جذب مردم به معارف ناب اسلامی می شود.

 ارزیابی تجویدی طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی عصر اهواز

حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌ عصر(عج) سفیران هدایت اهواز، اظهار داشت: به منظور تعیین سطح طلاب در زمینه تجوید و روانخوانی قرآن کریم، ارزیابی دقیقی در این مدرسه صورت گرفته است.

 

وی گفت: این ارزیابی بین طلاب سطح‌های پایین‌تر و ورودی‌های جدید صورت گرفته و طلابی که نیازمند آموزش هستند از سوی اساتید مجرب و با برگزاری کلاس‌هایی آموزش داده می‌شوند و از مجموع طلاب این مدرسه علمیه 10 درصد نیازمند دوره‌های آموزشی قرآن تشخیص داده شدند و کلاس‌ها هم‌اکنون در مدرسه علمیه ولی ‌عصر(عج) اهواز در حال برگزاری است.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌ عصر(عج) سفیران هدایت اهواز با بیان اینکه طلاب واحدهای قرآنی متعددی را در حوزه علمیه سفیران هدایت می‌گذراند، افزود: در دروس مصوب سفیران حدود 30 واحد درسی قرآنی تعیین شده است که 15 واحد تفسیر قرآن، 2 واحد علوم قرآن، تجوید قرآن، روخوانی قرآن کریم و روش تدریس قرآن از جمله این واحدها هستند که به عنوان دروس تخصصی حوزه پیگیری می‌شوند./9465/د101/ب

ارسال نظرات