۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۵۲۰۳۶
نماینده خبرگان رهبری:

عزل و نصب‎های سفارشی موجب عقب ماندگی کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل تأکید کرد: عزل و نصب های سیاسی و سفارشی موجب عقب ماندگی و بروز مشکلات در کشور می شود.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در اجتماع عزاداران حسینی شهرستان پارس‌آباد مغان در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: بصیرت و شناخت امام لازمه حرکت صحیح در مسیر حق و عدالت است، انحراف از تفکر دینی موجب خسران خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این‌که عزل و نصب‌ها در نظام اسلامی و منشور حکومتی مولای متقیان همواره بر پایه عدالت، لیاقت و شایستگی افراد بوده است، خاطرنشان کرد: عزل و نصب های سیاسی و سفارشی موجب عقب ماندگی و بروز مشکلات در کشور می شود، با تغییر نگرش به برخی مسائل به فکر خدمتگزاری و همچنین جلب رضایت خداوند، مردم و رهبری نظام بود.

 

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت فرا رسیدن اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: اگر تمام اعمال و رفتار خود را مطابق آموزه‌های حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار دهیم، به یقین سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین کرده‌ایم، در غیراین‌صورت دشمنان بر ما غالب خواهند بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که اطاعت از خداوند متعال و تمسک به ائمه معصومین (ع) انسان را از بدبختی و گمراهی نجات می دهد، افزود: وهابیت به عنوان گروهکی ساخته و پرداخته از سوی استعمار و استکبار همواره در راستای منافع رژیم صهیونیستی حرکت کرده و امروز اعتقادات شیعه را زیر سؤال می برد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به تبلیغات منفی وهابیت علیه شیعه، ادامه داد: وهابیان با بهره مندی از شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای صهیونیستی و آمریکایی و گسترش شبهات علیه اعتقادات اصیل شیعیان در صدد جلوگیری از گسترش افکار نورانی تشیع در جهان هستند.

 

وی با بیان این‌که بر خلاف تبلیغات سوء دشمنان به ویژه وهابیت، گریه بر مصائب امام حسین(ع) ریشه عقلایی دارد، گفت: در شرایطی که دشمنان درصدد انحراف در هویت دینی و شیعی مسلمانان هستند، ترویج ارزش هایی چون عاشورا و انتظار ضرورتی انکارناپذیر است، مجالس سوگواری و عزاداری ماه محرم و صفر نوعی اعلام انزجار از دشمنان حقیقی اسلام است.

 

امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که وهابیت قصد دارد، شخصیت امام حسین(ع) را ترور و حیثیت شیعه را لکه دار کند، گفت: باید مقابل تحریف‌ها و مسائلی که قصد فراموشی عقلانیت در واقعه عاشورا را دارد، ایستادگی کرد، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند درک اهداف عزاداری های ماه محرم هستیم، چراکه کج‌اندیشی و یا عدم فهم مناسب، موجب انحراف و نفوذ خرافات خواهد بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات