۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۵۲۴۳۲
در قم؛

دومین همایش شور آفرینان حسینی برگزار شد

خبرگزاری رسا _ دومین همایش شور آفرینان حسینی شب گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.
دومين همايش شور آفرينان حسيني در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین همایش شور آفرینان حسینی شب گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم که به همت شهرداری شهر مقدس قم برگزار شده بود طلاب، فضلا، روحانیان، پیرغلامان، مداحان، اعضای هیئات مذهبی و مسؤولان استان نیز حضور داشتند.
 
در دومین همایش شور آفرینان حسینی حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) و محمد دلبری شهردار قم به ایراد سخن پرداختند.
 
بختیاری زاده، دبیر شورای هیئات مذهبی استان قم سخنران دیگر مراسم در سخنانی گفت: شورای هیئات مذهبی استان از هشت سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
وی ادامه داد: یکی از وظایف و رسالت این شورا ساماندهی هیئات مذهبی و کمک به روند تسهیل در انجام اقدام این هیئات است.
 
بختیاری زاده تصریح کرد: هیئات مذهبی به سبب شور و شعور حسینی بهترین تشکل‌ها برای اصلاح جامعه و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام هستند از این رو باید برنامه ریزی دقیقی در جهت ساماندهی این هیئات صورت گیرد.
 
دبیر شورای هیئات مذهبی استان انجام کارهای فرهنگی را از دیگر وظایف این شورا دانست و گفت: این شورا در جهت کارهای قرآن و عترت اقداماتی را شروع کرده و تا به حال نیز اقدامات خوبی را انجام داده است.
 
وی در پایان بیان داشت: یکی از سیاست‌گذاری‌های این شورا تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرای استان برای بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) است و تاکنون در این مسیر شهرداری استان تعامل خوبی را با این شورا داشته است.
 
گفتنی است، در این مراسم تعدادی از اعضای هیئات مذهبی استان مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.
 
شایان ذکر است، در دومین همایش شور آفرینان حسینی از کتاب «تاریخ تکایا و عزاداری در قم» نیز رو نمایی شد./993/پ202/پ
 
 
ارسال نظرات