۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۴۸۸
نماینده خبرگان رهبری:

سربازخانه‌ها مدرسه شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با اشاره به این‌که سربازخانه ها باید مدرسه شود و فرماندهان توان اداره این مدارس را داشته باشند، گفت: سربازان در شکل‌گیری این جامعه آرمانی نظام اسلامی نقش بسزایی داشته و دارند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در یادواره شهدای سرباز که در حسینیه ثار‌الله اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس هویت، شخصیت و شجاعت ملت ایران را به دنیا نشان داد و هم اکنون ایران اسلامی با بهره‌مندی از دستاوردهای جنگ تحمیلی، انحصار شرق و غرب را شکسته است.

 

وی با بیان این‌که سربازان ایران اسلامی با تربیت اعتقادی و اسلامی در مبارزه حق علیه باطل دوران دفاع مقدس غوغایی آفریدند، تصریح کرد: با این وجود شاهدیم که بیشتر سربازان آمریکایی دچار بیماری های افسردگی بوده و به خودکشی روی آورده‌اند، چراکه تربیتی اسلامی و هدفی الهی نداشته‌اند.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر نقش فرماندهان در پرورش روحی، فکری، اعتقادی و آرمانی سربازان خاطرنشان کرد: قطعا نباید در جامعه اسلامی سربازان بی هدف تربیت شوند.

 

وی با اشاره به این‌که سربازخانه ها باید مدرسه شود و فرماندهان توان اداره این مدارس را داشته باشند، گفت: چند گروه حق بزرگی بر گردن این ملت دارند که یکی ازگروه ها، سربازان هستند، سربازان در شکل‌گیری این جامعه آرمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشته و دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل اوضاع سیاسی حاکم بر منطقه پرداخت و اظهار داشت: استکبار جهانی سال ها است که پس از شکست در فتنه 88 به دنبال راه‌اندازی فتنه‌ای دیگر از جنس متفاوت در آستانه انتخابات سال آینده هستند.

 

وی تفرقه‌افکنی میان پیروان مذاهب، اقوام و طوایف، راه‌اندازی جنگ روانی، رواج بدبینی مردم نسبت به نظام و ولایت و همچنین هتک حرمت مقدسات دینی را از جمله توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: آستانه انتخابات عده‌ای برای رسیدن به نان و نوایی در ستادهای تبلیغاتی افراد حاضر می شوند تا زمینه پست‌ترین رفتارها و تبلیغات را ایجاد ‌کنند، در چنین شرایطی بایستی مراقب فتنه‌های احتمالی دشمن بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر این‌که شأن مردم ایران بسیار فراتر از این مسائل است، گفت: رسالت امروز مسؤولان جلب رضایت و اعتماد مردم و دفع تهدیدهای روانی دشمن است، مدیران باید پاسخگوی عملکرد خود در مقابل مردم باشند، در غیر این صورت هیچ جایگاهی در نظام اسلامی نخواهند داشت./935/پ202/س

ارسال نظرات