۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۶۶۷

چند خبر کوتاه از شمال کشور

خبرگزاری رسا ـ انصار حزب الله شاخه مازندران با صدور بیانیه ای از ساخت سریال پایخت 2 به شدت انتقاد کرد.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، بیانیه انصار حزب الله شاخه مازندران در خصوص ساخت سریال پایتخت دو با صدور بیانیه ای از ساخت سریال پایخت 2 به شدت انتقاد کرد.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: در عصری که احترام به فرهنگ های اقوام به عنوان اصول ارزشی و نماد غنای فرهنگی کشورها پذیرفته شده و همه کشورها خود را مقید به حفظ و زنده نگاه داشتن آنها می دانند و در شرایطی که پرچم بیداری اسلامی از فرهنگ و سنن اقوام بهم تنیده ایرانی در سراسر جهان برافراشته شده است متأسفانه به واسطه غفلت و بی توجهی یا گاها تعمد سازمان های دولتی و ملی در اشکال گوناگون به فرهنگ غنی اقوامی که اولین طلایه دار فرهنگ ناب علوی هستند، توهین می شود.

 

این بیانیه می افزاید: بارزترین نمونه این توهین را می توان در ساخت سریال موهن و بی محتوای «پایتخت» مشاهد کرد که در آن بدون آنکه توجهی به افکار عمومی مردم مازندران شود، در شنیع ترین شکل ممکن به گویش غنی مردمان این سرزمین توهین شده و چهره ای نا مناسب از آنها به تصویر کشیده می شود.

 

گویا عوامل این سریال تفاوت اساسی بین دو مقوله طنز و هجو را به درستی درک نکرده و برای این که در تعطیلات نوروزی بینندگان خود را شاد کنند، حاضر شده اند به هجو قومی روی آورند که کتاب ارادت آنان به خاندان اهل بیت(ع) پر از برگه های زرین افتخار است. صد عجب از این که رسانه ملی هم از این سریال که به صراحت به لهجه و فرهنگ شیعی مردم مازندران و علی الخصوص مقدسات الهی به سخره گرفته است را با بودجه کلان بیت المال حمایت می کند.

 

انصار حزب الله مازندران در ادامه بیانیه خود آورده است: و اما جاهلانه ترین کار ممکن دراین سریال که با مهر تایید رسانه ملی صورت گرفته است استفاده از نام مبارک حضرت امام نقی (ع) بر روی کاراکتر طنز و تلفظ این نام مبارک با لحن تمسخر آمیز است که عرق شرم را همچنان بر پیشانی غفلت مخاطب می ریزد.

 

مگر رسانه ملی و یا برخی مسؤولان استانی که دست همکاری به سوی عوامل این برنامه دراز کردند شاهد جریان توهین و جسارت به ساحت حضرت امام علی النقی(ع) در رسانه ها ی غربی و شبکه های اجتماعی نبوده اند که با سخیف ترین شکل ممکن به وجود مبارک این امام همام جسارت نموده و وقاحت را به حدی رسانده اند که خواننده ای مرتد(شاهین نجفی) به خود اجازه می دهد در قالب ترانه ای موهن این دهن کجی گستاخانه را ادامه دهد؟

 

این بیانیه می افزاید: تقدس زدایی از نام نقی در فرهنگ عامه از صدا و سیما بالاخص در این سریال به شکل ناخود آگاه شروع شد وبی شک این کج سلیقگی و درک غلط رسانه ای، زمینه را برای استمرار برنامه های دشمن در این زمینه فراهم خواهد ساخت. چرا رسانه ملی با بی توجهی به این جریان ها، ناخواسته در راه تکمیل پازل دشمن قدم بر می دارد؟

 

از سویی دیگر مگر تاکیدات حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه در خصوص حرمت رواج تقلید لهجه‌ اقوام ایرانی از باب تمسخر، به گوش مسإولان این سازمان نرسیده است؟

 

در این بیانیه آمده است: رهبری معظم انقلاب اسلامی باور دارند قالب شهرهایی که لهجه‌های آنها تقلید می‌شود شهرهایی هستند که مردم غیرتمند آنها در حوادث مهم صد سال گذشته در مقابل دشمنان و مهاجمان ایستاده‌اند و این عمل تصادفی نیست. ایشان تصریح کردند: «یکی از مناطقی که ایستادگی سرسخت کرده مناطق شمال است، این ها آن جاهایی هستند که مردمش سرسختی و سلحشوری نشان دادند؛ اتفاقاً سعی شده است که همین‌ها از لحاظ لهجه در بین مردم سبک بشوند.

 

ما فرزندان این دیار علوی و مهد تشیع، ضمن اعتراض شدید به صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران و عواملی که زمینه ساز توهین مجدد به مقدسات اسلامی و فرهنگ شیعی مازندران هستند، از دستگاه های نظارتی خواستاریم با مد نظر قرار دادن جمیع جوانب، دست به تغییر اساسی در این سریال بزنند که اگر چنین عملی صورت نگیرد مطمئنا صدا و سیما می بایست مسؤولیت خود را در قبال این موضوع مشخص کنند.

 

اعزام مبلغ همزمان با دهه آخر صفر به مناطق مختلف قزوین

 

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین از اعزام 208 مبلغ دینی در دهه آخر صفر به مناطق مختلف استان خبر داد.

 

وی با اشاره به این که در این راستا از 14 تا 23 دی به مدت ده روز 208 نفر از مبلغین و مبلغات استانی و بومی و همچنین روحانیون و مبلغانی که از قم به قزوین اعزام شده اند به نقاط مختلف استان اعزام شدند، گفت: از این تعداد 88 نفر از دفتر تبلیغات، 20 نفر در قالب طرح هجرت از قم، 16 نفر از سازمان اوقاف و امور خیریه قم و مابقی نیز از استان قزوین به مناطق مختلف اعزام شده و برنامه های دهه آخر ماه صفر را اجرا می کنند.

 

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، بیان احکام و مسائل دینی، تبیین اهمیت عفاف و حجاب، پاسخگویی به شبه های دینی، لزوم مقابله با اعتیاد و اثرات خانمان سوز مصرف مواد مخدر، تبیین احکام شرعی در حوزه نماز، خمس و غیره، امر به معروف و نهی از منکر، تهاجم فرهنگی دشمن در حوزه های مختلف از جمله مواردی است که روحانیان و مبلغان باید در راستای تبیین این موارد گام بردارند.

 

امام راحل باورهای مردم را به سوی دینمداری هدایت کرد

 

حجت الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در همایش یاوران ولایت با محوریت نقش بسیج و روحانیت در اقتصاد مقاومتی و بیداری اسلامی بیان کرد: نهم دی ماه روز بیعت و تجدید میثاق با آرمان های نظام، انقلاب، ولایت و دفاع از ارزش های ناب دینی و باورهای متعالی ملت ایران است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که قدرت اجتماعی مقدم بر قدرت سیاسی است و قدرت سیاسی از دل قدرت اجتماعی بیرون می آید و برای هریک از این دو قدرت مؤلفه ها و موضوعاتی مطرح است، گفت: سه موضوع در قدرت اجتماعی کلیدی و اساسی هستند که این موارد شامل مردم، رهبری به عنوان هدایتگر مردم و باورهای اجتماعی است و این سه موضوع، سه ضلع مثلث قدرت اجتماعی را تشکیل می دهند.

 

وی تصریح کرد: باورهای جوامعی همچون کوبا و هند قابل مقایسه با باورهای جوامع دینی نیست چرا که باورهای مردم در جوامع دینی شکل، جنس و نوع متفاوتی با سایر جوامع دارد و رهبر در فرآیند قدرت اجتماعی، باورها را به گونه ای مدیریت می کند که از دل آن باورها و ارزش های متعدد اجتماعی تولید می شود.

 

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: جامعه و مردم انقلابی ایران دارای باورهای آسمانی و دینی بودند و این باورهای دینی را امام راحل(ره) همان پیر بزرگ انقلاب در عصر تمدن مدرنی که تنها رنگ و لعابی از ارزش ها را دنبال می کند، مدیریت کرد.

 

وی با اشاره به این که امام خمینی (ره) در عصری که دین به عنوان افیون ملت ها مطرح بود از پتانسیل باورهای دینی مردم در راستای تشکیل قدرت اجتماعی استفاده کرد و این باورها را به درستی هدایت کرد، توضیح داد: تفکر مارکسیسم، سکولاریسم و امثال ایسم های دروغین، در طول 500 سال تلاش کردند که خدا را از زندگی انسان ها حذف کنند و میان عقل و وحی فاصله ایجاد کنند./950/د101/ب

ارسال نظرات