۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۵۳۴۶۲
در قم برگزار شد؛

دومین مجمع عمومی حدیث با موضوع سبک زندگی ایمانی

خبرگزاری رسا ـ دومین مجمع عمومی حدیث با موضوع سبک زندگی ایمانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری در قم برگزار شد.
مجمع عمومي حديث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین مجمع عمومی حدیث با موضوع سبک زندگی ایمانی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی ری شهری، رییس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث پیش از ظهر امروز در مدرسه معصومیه(س) قم برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم که با حضور طلاب، فضلا و اساتید سطح عالی حوزه‌های علمیه قم برگزار شد حجت‌‌الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری، رییس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث و حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی، رییس انجمن حدیث به ایراد سخن پرداختند.

حجت‌الاسلام فرهاد عباسی، نایب رییس انجمن حدیث در ادامه مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد انجمن حدیث پرداخت و گفت: انجمن حدیث در سال 89 از سوی شواری اعطای مجوز حوزه‌های علمیه مجوز تأسیس را دریافت کرد.

وی اضافه کرد: در سال 90 نیز این انجمن مانند دیگر انجمن‌های حوزه برای برطرف کردن پژوهش‌های حوزه، ساماندهی و پوشش تحقیقات طلاب رسما ثبت شد و هم اکنون به عنوان یکی از انجمن‌های رسمی کشور به شمار می‌آید.

نایب رییس انجمن حدیث با بیان این‌که این انجمن 61 نفر عضو پیوسته و 34 عضو وابسته دارد، اظهار داشت: اعضایی که در این انجمن مشغول به فعالیت هستند در صدد پاسخگویی به نیازهای علمی طلابی درباره حدیث هستند.

وی ادامه داد: هیأت مدیره تاکنون یازده جلسه در مباحث سیاست‌گذاری فعالیت‌های انجمن، تصویب ساختار تشکیلاتی، برنامه‌ریزی سالانه انجمن و بررسی مسائل جاری برگزار کرده و تاکنون شصت مصوبه در این جلسات به تصویب رسیده است.

این محقق حوزوی در ادامه به عملکرد یک‌ساله این انجمن اشاره کرد و گفت: در سال 91 از سوی انجمن حدیث نشست نقد و معرفی نرم‌افزار جامع‌الاحادیث 5\3 با همکاری مرکز کامپیوتری نور و مرکز تخصصی علوم حدیث برگزار شد که در این نشست پانصد نفر شرکت کرده بودند.

وی افزود: نشست معرفی و نقد کتاب «منطق فهم حدیث» با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با شرکت 250 نفر و نشست علمی سیره مطالعات حدیث خوانی روش‌مند که با حضور پانصد نفر در مدرسه فیضیه برگزار شد از دیگر فعالیت‌ها انجام گرفته از سوی این انجمن است.

حجت‌الاسلام عباسی نشست علمی شناخت و احیای نسخ خطی حدیثی با همکاری گروه حدیث جامعه‌المصطفی العالمیه(ص)، برگزاری کلاس حدیث و علوم حدیث در مدرسه فیضیه، راه‌اندازی سایت انجمن حدیث حوزه با هدف اطلاع رسانی، مشاوره، خبرگزاری، ترویج حدیث و معارف حدیث و ارائه طرح نظر سنجی پژوهش در قلمرو دانش حدیث را از دیگر اقدامات و عملکردهای انجمن حدیث است./993/پ202/پ

ارسال نظرات