۲۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۵۳۵۱۱
حجت الاسلام والمسلمین عاملی:

غرب از تحرکات خشونت‌بار وهابیت بهره‌برداری تبلیغاتی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که وهابیت اعتقاداتی ضاله و مغایر با آموزه های دین اسلام دارد، گفت: غرب از تحرکات خشونت‌بار وهابیت بهره‌برداری تبلیغاتی می‌کند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به تحرکات تروریستی اخیر در سوریه و عراق اظهار داشت: دشمنان اسلام با هدف راه‌اندازی جنگ‌های قومی و قبیله‌ای درصدد مسلمان‌کشی و شیعه‌کشی در ممالک اسلامی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که نیازی به لشکرکشی وجود ندارد و می تواند با تفرقه‌افکنی و راه‌اندازی فتنه‌های مختلف، اهداف شوم خود را محقق کند، از این رو اگر امروز شاهد شورش‎‌های مختلف در سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان هستیم، باید بدانیم که امت اسلامی هنوز درک صحیحی از اهمیت وحدت و یکپارچگی ندارد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که جنایات وهابیت اکنون به جایی رسیده است که حتی سران کشورهای غربی و آمریکا و اروپا نیز در کشورهای خودشان پیروان این فرقه را راه نمی دهند، افزود: تاکنون خون هزاران بی‌گناه در نقاط مختلف جهان از سوی این فرقه ضاله ریخته شده است.

 

وی با اشاره به بهره‌برداری تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب از اقدامات خشونت‌بار وهابیت علیه مسلمانان گفت: اخیرا در آلمان تعدادی از وهابیان با چاقو به پلیس حمله ور و دستگیر شدند که دولت آلمان از این حادثه بهره برداری کرد به گونه ای که در صفحه های اول نشریه های آلمان تصویری از یک چاقو در کنار قرآن مجید چاپ شد.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که وهابیت اعتقاداتی ضاله و مغایر با آموزه های دین مبین اسلام دارد، گفت: باید حساب وهابیت را از اهل سنت جدا دانست، چراکه این فرقه ضاله ساخته و پرداخته استکبار و استعمار برای تسلط بر امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به این که دشمنان قصد دارند با اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی، مسلمانان را تضعیف کنند، تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی حفظ وحدت در درون کشور بسیار اهمیت دارد و اینکه خدای ناکرده مسؤولان با همدیگر اختلاف داشته باشند به هیچ وجه صلاح نیست.

 

وی با اشاره به این‌که قانون و رهمنودهای ولایت فقیه برای همگان فصل الخطاب است، گفت: مجلس و دولت باید تابع قانون باشند و در موارد گوناگون با مراجعه به قانون مسائل را مشکل گشایی کنند و اگر در مسأله اجرای قانون هدفمندی یارانه ها اختلاف نظری وجود دارد، بایستی با تعامل و عقلانیت برطرف شود.

 

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: مسأله وحدت تنها میان اهل سنت و شیعه مطرح نیست، بلکه موضوعی استراتژیک و حیاتی محسوب می شود که دشمنان نظام اسلامی همواره از تحقق آن هراسان بوده‌اند، به عبارت دیگر دشمن دندان طمع خود را تیز کرده تا با تفرقه و دو‌دستگی بتواند به اهداف خام و شوم خود در این کشور دست یابد.

 

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که نباید با  تفرقه‌ و چنددستگی آب به آسیاب دشمن ریخت، گفت: با هر غفلتی گستاخی دشمن بیشتر و ترفتد آنها نیز می‌تواند به ضرر ما تمام شود. از این رو حفظ هوشیاری و بصیرت در برابر فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ضروری است، نباید احساس کنیم که دشمن به خواب غفلت رفته و دست از توطئه و فتنه برداشته است.

 

وی وحدت شیعه و سنی‌ در ایران اسلامی را الگوی بی‌نظیر برای تمام ملت‌های مسلمان عنوان کرد و افزود: همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کشورمان نشان از بلوغ اعتقادی و سیاسی ملت و آگاهی مردم از رسالت عظیم نبوی است، رسالت نبی مکرم اسلام پیوند قلب‌ها و تعالی اخلاق در جوامع اسلامی بود./9351/پ201/س

ارسال نظرات