۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۵۳۷۱۸

در خواست مسلمانان تایلند از دولت این کشور مبنی بر پناه دادن آوارگان میانماری

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان تایلند از دولت کشورشان خواستند به مسلمانان آواره میانماری که از ترس حملات بوداییان افراطی به تایلند گریخته اند پناه بدهد.
کشتار ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری چاینا اکونومیک، گروههای مسلمان در تایلند از دولت این کشور خواستند به طور موقت از تصمیم خود برای بازگرداندن هشتصد مسلمان آواره میانماری که به طور غیرقانونی و از مرزهای جنوبی وارد تایلند شدند صرف نظر کند.

 

کمیته مرکزی مسلمانان تایلند در بیانیه ای گفت که دولت این کشور باید به جای بازگرداندن مسلمانان روهینگیا که از ترس حملات بوداییان افراطی به تایلند گریخته اند به آنان سرپناه بدهد. 


مسلمانان تایلند همچنین خواستار آن شدند که مسجد جامع استان سونگخلا در جنوب این کشور به طور موقت به عنوان پناهگاهی برای مهاجران روهینگیا در نظر گرفته شود تا وضعیت این آوارگان کمی تثبیت شده و ساختمانی برای اسکان آنان ساخته شود.


دولت تایلند در ماه گذشته و با وجود درخواست سازمان ملل از کشورهای منطقه مبنی بر پذیرش مسلمانان روهینگیا که از خشونت های بین قومی در شرق میانمار می گریزند چهار صد تن از آنان را به میانمار بازگرداند.


دیده بان حقوق بشر از بانکوک خواست تا سیاست غیر انسانی خود را در خصوص اخراج آوارگان روهینگیا که در میانمار به شدت مورد آزار و اذیت قرار دارند، تغییر دهد و به حق آنان برای پناهجویی احترام گذارد.


درگیری های سال گذشته بین بودائیان و مسلمانان روهینگیا در استان راخین در غرب میانمار صدها کشته و هزاران آواره به همراه داشته است.


در حالیکه برخی از آوارگان روهینگیایی در اردوگاه هایی در خاک میانمار در وضعیت اسفباری بسر می برند عده بی شمار دیگری برای رهایی از هجوم افراط گرایان به کشورهای منطقه از جمله بنگلادش، مالزی و تایلند پناه برده اند اما به دلیل خودداری این کشورها برای پذیرفتن آنها در آبهای منطقه سرگردان مانده اند.


کمیساریای عالی آوارگان ملل متحد به تازگی از کشورهای همسایه میانمار خواسته است تا مرزهای خود را به روی آوارگان روهینگیا که از ایالت راخین می گریزند، بگشایند./990/ب902/ک

 

ارسال نظرات