۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۵۶۸۴۱
رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی تبیین کرد؛

مقام و منزلت والای حضرت معصومه

مقام و منزلت والای حضرت معصومه
حجت الاسلام اصغری با اشاره به زیارت نامه حضرت معصومه(س) و تأکید آن بر رابطه نسبی با اهل بیت(ع)، این تأکید را نشانگر تبعیت بالای ایشان از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست.

حجت الاسلام محمدجواد اصغری، رئیس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س)، زیارت نامه ایشان را یکی از راه های شناخت شخصیت این بانوی مکرم دانست و افزود: در این زیارت نامه به انتساب حضرت به ائمه که دختر اهل بیت(ع) است اشاره شده و ما ایشان را 4 بار با نام «بنت» یاد می کنیم و این امر یک فضیلت مهم است.

وی ادامه داد: در ادامه زیارت نامه نیز فراز «السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللهِ، السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّهَ وَلِیِّ اللهِ» را شاهد هستیم که ولی الهی شاخص قرار داده شده و حضرت معصومه دائر مدار ولی الله قرار گرفته است. در این فراز نیز به رابطه نسبی حضرت اشاره شده است.

حجت الاسلام اصغری در ادامه بیان داشت: آیا رابطه نسبی فضیلت ایجاد می کند؟ قطعا خیر. صرف رابطه نسبی نمی تواند فضیلت ایجاد کند همانطور که در داستان حضرت نوح در قرآن، فرزند پیامبر مورد مذمت واقع شده است. اشاره به انتساب حضرت معصومه(س) به اهل بیت ناشی از تبعیت و اطاعات ایشان اولیاء الهی است.

وی با بیان اینکه تبعیت و اطاعت تامه بانوی کرامت از اهل بیت(ع)، ارزش واقعی ایشان است، تصریح کرد: اگر این تبعیت وجود نداشته باشد، صرف رابطه نسبی کفایت نمی کند و تأکید به این رابطه نسبی، نشانگر تبعیت تامه بانوی کرامت از اهل بیت(ع) و مقام ویژه نزد خداوند متعال است.

ارسال نظرات