۰۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۵۴۰۴۵
مدیر بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت‎وگو با رسا:

موج بیداری شیعه دولت وهابی بلوچستان را منحل کرد

خبر گزاری رسا ـ مدیر بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: به برکت خون شهدای پاکستان دولت نااهل و وهابی پاکستان منحل شد.
حجت الاسلام سيد شفقت شيرازي

 

حجت الاسلام سید شفقت شیرازی مدیر بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، انفجار شھر کویته که 120 کشته و 200 مجروح بر جای گذاشت به شدت محکوم کرد.


مدیر بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان خون شھدای شھر کویته و دیگر شھرھای این کشور را موجب ایجاد موج بیداری شیعه در سراسر پاکستان دانست و ابزار داشت: شیعه ھموارہ در پاکستان تحت فشار و مورد ھجوم گروہ‎ھای تکفیری وھابی قرار داشته و در حفظ امنیت این کشور کشته ھای زیادی را به این مرز و بوم تقدیم کردہ است.


این روحانی برجسته پاکستانی، اسلم رئیسانی سر وزیر ایالت بلوچستان را فردی دارای مفاسد اخلاقی، نااھل و حامی گروہ‎ھای تروریستی و تکفیری در پاکستان خواند و تاکید کرد: آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی با ھدف راہ انداختن جنگ مذھبی و طایفه ای به کشتار مسلمانان این کشور روی آوردہ اند.


وی سیاست و رفتارھای دوگانه دولتمردان آمریکا و کشورھای غربی در خصوص گروہ‎ھای تکفیری وھابی را مورد انتقاد قرار داد و بیان داشت: آمریکا در حالی در افغانستان و قسمتی از کشور پاکستان با طالبان می جنگد که در سوریه و عراق ھر دو در کنار ھم قرار گرفتند و البته گروہک های تروریستی در داخل پاکستان نیز به تامین منافع استکبار جھانی می پردازند. 


حجت الاسلام سید شفقت شیرازی حمله گروہ ھای تروریستی وھابی به مسلمانان پاکستان را فاقد جنبه دینی دانست و اظهار داشت: تمام مراکز مذھبی، روحانیان و شخصیتھای شیعه و سنی توسط این گروہ افراطی مورد حمله قرار گرفته اند.


وی انحلال دولت بلوچستان را پیروزی بزرگ خانوادہ شھدا و ملت شیعه در پاکستان برشمرد و بیان داشت: به برکت خون شھیدان و موج بیداری شیعه، دولتی سقوط کرد که قبلا دیوان عالی کشور آن را نااھل اعلام کرده و خواستار انحلالش شدہ بود که متاسفانه این امر در آن زمان محقق نشد.


مدیر بین الملل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با تاکید بر این که موج بیداری شیعه در پاکستان در حال اوج گرفتن است از رسانه ھا خواست که در اطلاع رسانی وضعیت اسفبار شیعیان در پاکستان صادقانه عمل کنند./988/ب911/ک

ارسال نظرات