۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۴۷۱۴

نشریه دینی «پرتوهای علوی» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ به همت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تیرانا نشریه‌ دینی، فرهنگی «پرتوهای علوی» در آلبانی منتشر شد.
حرم مطهر امام علي عليه السلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تیرانا نشریه‌ دینی، فرهنگی «پرتوهای علوی» در آلبانی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این نشریه شامل موضوعات جذاب و خواندنی شامل موارد ذیل است:

«کربلای سیاه»، در این بخش به بیان فاجعه کربلا به عنوان روز سیاهی برای پیروان اهل‌بیت(علیهم السلام)، اشاره گردیده است، «ماتم، شهادت و اربعین حسینی»، در این قسمت به بیان هدف شهادت امام حسین (علیه السلام) و برگزاری مراسم های ماتم در دهه محرم و اربعین امام حسین (علیه السلام) توسط پیروانان اهل بیت (علیهم السلام) در تمام نقاط دنیا جهت زنده نگاه داشتن هدف رفیع آن حضرت پرداخته شده است، «حسین (علیه السلام) از نظر علویون»، در این بخش حسین(علیه السلام) در نظر علویون به عنوان نماد آزادی، معصومیت، رشادت و شجاعت، سید شهدای کربلا، نماد ایمان و صداقت و صبور امر الهی معرفی گردیده است.

«زندگی از دیدگاه دین اسلام»، در این قسمت  به تعریف زندگی اسلامی اشاره شده است، «آموزه هایی از روز عاشورا» در این بخش به آموزه های روز عاشورا از جمله یاد واقعه کربلا و امام حسین (علیه السلام) اشاره شده است./993/د102/ق

ارسال نظرات