۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۵۵۰۷۴
نماینده آیت الله سیستانی:

نفاق سیاسی عامل گسترش بحران در عراق است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شهر مقدس کربلا از وجود نفاق سیاسی داخلی و خارجی به عنوان عامل اصلی ادامه و افزایش بحران‎های سیاسی در عراق یاد کرد.
سيد احمد صافي نماينده آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد وجود نفاق سیاسی را عامل گسترش بحران‎های سیاسی در عراق توصیف کرد و گفت: نفاق سومی در داخل یا خارج عراق وجود دارد که به گسترش بحران‎های سیاسی در این کشور می پردازد.

 

وی افزود: همگان می دانند بحران کنونی تنها با متحد شدن مواضع سیاستمداران و دیدگاه منسجم در فضایی آرام حل و فصل می شود. اختلاف نظر و دیدگاه در سیاست کاملا طبیعی است، اما وضع کنونی عراق متاثر از برخی دخالت‎های داخلی و خارجی است و عدم اعتماد و گفت‎وگو نیز بر وخامت اوضاع می افزاید.

 

حجت الاسلام کربلایی تاکید کرد: بسیار از مشکلات با راه‎حل ساده قابل حل بودند ولی این نفاق سیاسی و همراه شدن برخی سیاستمداران با آن به عدم حل مشکلات منجر شد. انتقال خبر گروه‎های سیاسی به یکدیگر از سوی این گروه نفاق که موفقیت نظام سیاسی عراق را نمی خواهد به دوری و عدم اعتماد متقابل گروه‎های سیاسی منجر شده است.

 

نماینده آیت الله سیستانی ادامه داد: برخی کوتوله‎ها در داخل و خارج کشور که از انتخاب دولت از سوی ملت عراق به خشم آمده‎اند بر ادامه بحران تاکید دارند. نمی توان بر این افراد خرده گرفت، زیرا برای بروز مشکل و ادامه بحران گماشته شده‎اند. این بحران تنها با گفت‎وگو و دیدار مستمر مسؤولان سیاسی پایان می پذیرد.

 

وی در بخش دیگری از خطبه‎های نماز جمعه بر لزوم تربیت کادر فعال جهت خدمت به کشور تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از پروژه‎ها با وجود عدم فساد اداری و مالی به شکست منجر می شوند که دلیل اصلی آن نیز عدم حضور نیروهای کارآمد است. در این راستا باید دانشکده‎های آموزش نیروهای کارآمد تاسیس کرد تا این نیروها بتوانند به کشور خدمت کنند.

 

خطیب جمعه کربلا در بخش پایانی خطاب به مسؤولان گفت: مسؤولان باید در انتخاب مشاورانی که خبرها را به آنان منتقل می کنند دقت کافی داشته باشند تا شخصیت‎های خبره و کارآمد را به دلیل مشورت‎های نادرست از دست ندهیم./980/ب901/د

ارسال نظرات