۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۵۲۳۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مقابله با حجاب در غرب جنبه سیاسی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قدوسی با تأکید بر این‌که مخالفت جوامع غربی با حجاب و عفاف بیشتر جنبه سیاسی دارد، گفت: حجاب ساختار اجتماعی غلط و ضداخلاقی موجود در غرب را رسوا کرده است.
عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام کریم قدوسی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در همایش حجاب و عفاف که با حضور بانوان فعال فرهنگی، نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه در عجبشیر برگزار شد، اظهار داشت: با مقایسه نقش زنان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی خواهیم یافت که هویت واقعی زن در نظام اسلامی ایران احیا شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور فعال بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و حتی سیاسی نشان داده که حجاب نه تنها محدودیت نبوده است، بلکه موجب رشد و تعالی زن در نظام اسلامی نیز محسوب می شود، در حقیقت به جرأت می توان گفت؛ انقلاب اسلامی هویت فراموش شده زن در جامعه را بار دیگر احیا کرد.

 

حجت الاسلام قدوسی با تشریح نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از رزمندگان دفاع مقدس تصریح کرد: به یقین دلگرمی رزمندگان و فرزندان ملت در دوران هشت سال دفاع مقدس همسران و مادران بزرگواری بود که هیچگاه راضی نشدند حتی یک وجب از خاک کشور به دست اجانب اشغال شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دیدگاه مبانی قرآنی، روایی و حدیثی بر مسأله حجاب و عفاف در جوامع بشری اظهار داشت: اسلام خواهان حضور اجتماعی زنان در عرصه های مختلف است و حجاب بر خلاف ادعای واهی رسانه‌های معاند غربی مانعی برای نقش‌آفرینی زنان نیست، جامعه ای که فرهنگ حجاب و عفاف در آن جاری باشد، به دور از ناهنجاری های اخلاقی خواهد بود.

 

وی بی توجهی به آرمان های فرهنگی، اعتقادی و دینی را عامل فراموشی اهداف و آرمان های اولیه انقلاب دانست و افزود: در شرایطی که دشمنان با راه اندازی جنگ نرم، اعتقادات اصیل دینی زنان و دختران جامعه اسلامی ایران هدف قرار داده‌اند، باید دانست که حجاب تنها اختصاص به دین اسلام ندارد بلکه در تمام ادیان بر آن تأکید شده است.

 

حجت الاسلام قدوسی با تأکید بر این‌که مخالفت جوامع غربی با حجاب و عفاف بیشتر جنبه سیاسی دارد، گفت: فرهنگ اصیل دینی منافع مادی سلطه‌گران غربی را به خطر انداخته است، چراکه حجاب ساختار اجتماعی غلط و ضداخلاقی موجود در غرب را رسوا کرده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه حضور بانوان محجبه در صحنه‌های مختلف نظام را نوعی مبارزه با جنگ نرم دشمنان دانست و با تشریح نقش مهم و سازنده زنان در تربیت نسل‌های مؤمن و متدین گفت: زنان با حفظ حجاب خود و تربیت صحیح فرزندان بر جنگ نرم دشمن هم پیروز می‌شوند.

 

همچنین حجت الاسلام حسین مقدسی، رییس اداره تبلیغات اسلامی عجبشیر با تشریح اهداف برگزاری این همایش اظهار داشت: حجاب و عفاف ریشه در فطرت انسان دارد، رعایت حجاب و عفاف از راه های مهم حفظ نهاد مقدس خانواده و تحکیم بنیان آن است، از این رو آگاه سازی فرزندان در مورد اهمیت حجاب باید از دوران کودکی نهادینه شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات