۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۵۵۳۹۹
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

مسؤولان به عهد و پیمانی که با نظام بسته‌اند پایبند باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل خبرگزاری رسا گفت: رییس جمهور و رییس مجلس سوگند خورده‌اند که حافظ آرمان‌های نظام اسلامی و تابع ولی فقیه باشند و همه از آنها توقع دارند که به پیمان خود پایبند باشند و فضای کشور را متشنج نکنند.
حجت الاسلام محمد مهدي محققي حجت الاسلام محمد مهدي محققي
حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا، در واکنش به اتفاقات جلسه استیضاح وزیر کار، با بیان این‌که مسؤولان در همه فعالیت‌ها و اظهار نظرهای خود باید بر اساس مبانی اسلام و حجت شرعی و قانونی عمل کنند، گفت:‌ تبعیت از ولی فقیه و عمل به فرامین ایشان نخستین مسأله‌ای است که مسؤولان باید به آن توجه کنند و جوابگوی آن در روز قیامت باشند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌‌که مسؤولان باید اختلافات خود را در جلسات خصوصی حل و فصل کنند و بدانند که اختلافات آنها زمینه را برای جنجال آفرینی دشمنان و رسانه‌های آنها فراهم می‌کند، افزود: اتفاق پانزدهم بهمن ماه در مجلس بسیار ناگوار بود و مشخص نیست که طرفین چه حجتی برای خود داشتند که دست به چنین اقداماتی زدند.
بهترین راهکار برای حل اختلافات عمل به توصیه رهبری است
این کارشناس عرصه رسانه با تأکید بر این‌که همه مکلف به حفظ آبروی نظام هستیم، اظهار کرد: اختلاف سلیقه در میان مسؤولان امری طبیعی است، اما اختلافات نباید به حدی باشد که لطمه به اصل نظام بزند.
استاد حوزه علمیه قم علنی کردن اختلافات را به سود بیگانگان نظام خواند و با ابراز تاسف از اتفاقات جلسه استیضاح وزیر کار، گفت: آنچه در مجلس اتفاق افتاد خوراک تبلیغاتی به بیگانگان داد و این سؤال را برای آنها ایجاد کرد که بعد از گذشت سه دهه از انقلاب هنوز مفاسد اقتصادی در جامعه حل نشده است، در حالی که نظام نشان داده در مجازات متخلفان تعارفی ندارد و اگر تخلفی صورت گرفته نظام با آنها برخورد کرده است.
مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان این‌که همه در معرض آزمایش الهی قرار داریم، خواستار توجه مسؤولان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شد و گفت: این‌که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مشکلات و اختلافات را در جلسات خصوصی حل کنید و تسویه حساب‌های شخصی را به متن جامعه نکشانید، بهترین راهکار برای حل اختلافات است.
حجت‌الاسلام محققی با تأکید بر این‌که مسؤولان باید بر سر اصول و مبانی انقلاب اسلامی با خدا معامله کنند، اظهار داشت: ممکن است در برخی موارد افراد خود را محق بدانند اما به خاطر مصالح بزرگ‌تر که همان حفظ نظام اسلامی است باید از خواسته‌های خود بگذرند تا به اصل نظام اسلامی خدشه‌ای وارد نشود.
مسؤولان آب به آسیاب دشمن نریزند
این کارشناس عرصه رسانه خواستار تقویت بصیرت سیاسی و دشمن شناسی مسوؤلان شد و گفت: دشمنان با آمیخته کردن حق و باطل به دنبال متشنج کردن فضا هستند، از این‌رو مسؤولان باید مراقب سخنان و موضع‌گیری‌های خود باشند و آب به آسیاب دشمن نریزند.
مدیرعامل خبرگزاری رسا ادامه داد: اگر استدلال رییس جمهور برای طرح چنین مسائلی در مجلس روشنگری بود تا جلوی مفاسد بزرگ‌تر را بگیرد، چرا از راه‌های دیگر برای پیگیری این امور استفاده نکرد و از طرفی نیز رییس مجلس اگر مصلحت بزرگ‌تری را فوت شده می‌دید چرا در چنین شرایطی آن هم در مقام دفاع از خود چنین مسائلی را مطرح کرد.
استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مصلحت بزرگ، گوش دادن به فرمایشات رهبر فرزانه است و هرچند در مقاطعی به ضرر افراد باشد باید به آن توجه کنند؛ چراکه ما معتقد هستیم کسی که بواسطه حجت شرعی و قانونی عملی را انجام دهد در دنیا و آخرت متضرر نمی‌شود.
وی با تاکید بر این که مسؤولان نظام باید به عهد و پیمانی که با نظام اسلامی بسته‌اند، پایبند باشند، ابراز داشت: رییس جمهور و رییس مجلس سوگند خورده‌اند که حافظ آرمان‌های نظام اسلامی و تابع ولی فقیه باشند و همه از آنها توقع دارند که به پیمان خود پایبند باشند و فضای کشور را متشنج نکنند.
حجت‌الاسلام محققی در ادامه با تأکید بر این‌که همیشه راه برای جبران خطاها باز است، تصریح کرد: مسؤولان باید آنچه اتفاق افتاده را جبران کنند و در عمل اتحاد و همدلی خود را در برابر دشمن نشان دهند تا موجبات دلگرمی مردم فراهم شود.  
مدیرعامل خبرگزاری رسا تصریح کرد: جبران کردن مسؤولان به این است که فرامین رهبری را گوش کنند و چون این اختلافات در صحن علنی مجلس و در منظر مردم اتفاق افتاد آنها نیز در چنین شرایطی اتحاد و همدلی خود در برابر دشمنان را به همگان نشان دهند./927/ت301/ج
ارسال نظرات