۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۵۵۴۶۴
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

نقش مادران در ترویج سبک زندگی اسلامی مغفول مانده است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت بر توجه به نقش مادران در ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیان خانواده تأکید کرد.
حجت‌الاسلام  قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، امروز در همایش انقلاب اسلامی، سبک زندگی و تحکیم بنیاد خانواده در تبریز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه هویت اصلی بانوان از دیدگاه مبانی دینی را احیا کرد.

 

وی با تأکید بر این‌که بانوان نقش محوری در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و تداورم ارزش‌ها و آرمان های انقلاب اسلامی داشته اند، تصریح کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، حضور فعال بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، علمی و هنری بوده است،

 

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: امروز در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی، مأموریت ویژه ای که به ما محول شده، ایجاد تمدن مبتنی بر قرآن و سیره و سنت اهل بیت(ع) است، فرد فرد ما باید برای تحقق هرچه بیشتر این ماموریت تلاش کنیم که در این میان بانوان به عنوان رکن تربیتی خانواده رسالت خطیری بر عهده دارند.

 

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با انتقاد از این‌که نقش مادران در ترویج سبک زندگی اسلامی مغول مانده است، گفت: مادران و همسران همواره نقشی سازنده در شیوه تربیتی و جهان‌بینی فرزندان بر عهده داشته‌اند، تربیت اسلامی فرزندان دقیقا همان چیزی است که غرب آن را هدف مقاصد سوء خود قرار داده است.

 

وی یکی از راهکارهای مهم ترویج مکارم اخلاقی در جامعه را زمینه‌سازی برای تسهیل در امر ازدواج جوانان دانست و با استناد به آیات قرآن کریم گفت: از ثمرات ازدواج افزون بر تشکیل خانواده و توسعه نسل امت اسلام، آرامش و بهره بردن از عواطف یکدیگر دو سویه است.

 

حجت الاسلام احمدی در پایان با اشاره به این که موفقیت خانواده در وهله اول به زن وابسته است، تصریح کرد: زنان بایستی زندگانی سراسر محبت، ایثار، ساده‌زیستی و تفاهم بانوانی چون حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی خود قرار داده و اجازه ندهند دشمن با توطئه‌های نرم و رسانه‌های مخرب و مبتذل خود بنیان خانواده را متزلزل کنند.

 

همچنین نسرین پیرسمساری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی در سخنانی با یادآوری نقش زنان در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر در دوران جنگ مادر شهید فهمیده ها داشتیم، امروز مادرانی چون مادر شهید احمدی روشن داریم و این نشان می دهد که ما راه آن عزیزان را ادامه می دهیم.

 

وی با اشاره به این که یکی از دغدغه های مهم رهبری، سبک زندگی و تحکیم بنیان خانواده است، تاکید کرد: اسلام وظایف زن و مرد را به صورت کامل تبیین کرده و خانواده ها اگر می خواهند سبک زندگی اسلامی در زندگی آنان تحقق یابد باید الگوگیری مناسبی داشته باشند و بانوان ما زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی خویش قرار دهند./935/پ202/س

ارسال نظرات