۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۵۵۸۲۸
سازمان پزشکان بدون مرز:

وضعیت بهداشتی مسلمانان میانمار بحرانی است

خبرگزاری رسا ـ سازمان پزشکان بدون مرز ، وضع بهداشتی مسلمانان میانمار را بحرانی است.
مسلمانان آواره ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، سازمان پزشکان بدون مرز که یک سازمان پزشکی بشردوستانه است نسبت به وضع بهداشتی مسلمانان در ایالت راخین میانمار هشدار داد.


این سازمان پزشکی تاکید کرد که ده‎ها هزار تن از مسلمانان آواره راخین به مراقبت‎های بهداشتی اولیه دسترسی ندارند.


آرجان هنکامپ، مدیر کل سازمان پزشکان بدون مرز در این باره گفت: مردمی که در کمپ‎های آوارگان در مزارع برنج یا سایر مناطق شلوغ سکونت دارند به شدت به لوازم پزشکی نیاز دارند. 


هنکامپ همچنین از عدم امنیت به عنوان مانعی در برابر ارسال کمک‎های پزشکی از سوی این سازمان به مسلمانان میانمار یاد کرد.


سازمان پزشکان بدون مرز تاکید کرد که برخی از زنان باردار در کمپ‎های شلوغ و بدون امکانات وضع حمل می کنند و بسیاری از کودکانی که در این کمپ‎ها زندگی می کنند نیز دچار سوء تغذیه شدید هستند.


این سازمان از دولت میانمار و رهبران سیاسی این کشور خواست که شرایطی فراهم کنند تا مسلمانان راخین بتوانند بدون ترس از خشونت و آزار و اذیت زندگی کنند و سازمان‎های بشردوستانه نیز قادر باشند به نیازمندان کمک کنند.


مجمع عمومی سازمان ملل در بیست و پنجم دسامبر سال 2012 قطعنامه‎ای صادر و در آن نسبت به آزار مسلمانان میانمار ابراز نگرانی کرد. در این قطعنامه از دولت میانمار خواسته شده بود تا از حقوق مسلمانان از جمله حق داشتن ملیت، دفاع کند.


دولت میانمار حاضر نیست مسلمانان روهینگیا را به عنوان شهروندان این کشور به رسمیت بشناسد و اقلیت هشتصد هزار نفری مسلمانان را مهاجران غیرقانونی می داند.


مسلمانان میانمار از زمانی که میانمار در سال 1948 استقلال خود را به دست آورد تاکنون مورد شکنجه و سرکوب فراوان قرار گرفته‎اند.


دیده بان حقوق بشر در نوامبر 2012 گزارش داد بوداییان افراطی در حمله به مسلمانان ایالت راخین جنایات وحشتناکی از جمله بریدن سر قربانیان و کشتن زنان و کودکان مرتکب شده‎اند./990/ب902/د

ارسال نظرات