۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۵۵۹۳۰
بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در روز نیروی هوایی؛

خبرگزاری رویترز: رهبر ایران ادعای گفت‎وگو با ایران را حیله جدید آمریکا توصیف کرد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه‎های واشنگتن پست و گاردین و همچنین خبرگزاری رویترز به پوشش سخنان مقام مظعم رهبری در روز نیروی هوایی پرداختند.
مقام معظم رهبري ديدار مسؤولان و فرماندهان نيروي هوايي ارتش با رهبر انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی جمهوری اسلامی به صورت گسترده در رسانه‎های آمریکا و اروپا بازتاب داشت.

 

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: آیت الله خامنه‎ای در پاسخ به سخنان اخیر جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا مبنی بر این که توپ در زمین ایران است، تاکید کرد که «توپ در زمین شماست، چرا که شما باید پاسخگو باشید که آیا سخن گفتن از مذاکره، همزمان با ادامه فشار و تهدید اصولا معنایی دارد».

 

این روزنامه انگلیسی افزود: جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا گفته بود واشنگتن در صورت موافقت رهبر عالی ایران برای مذاکره مستقیم با این کشور آماده است، ولی رهبر ایران اظهار داشت که آمریکایی‌ها احتیاج دارند برگ برنده‌ای رو کنند و برگ برنده آنان نیز کشاندن ایران پای میز مذاکره است.

 

این روزنامه تاکید کرد: سخنان رهبر عالی ایران یک روز پس از تشدید تحریم‎های آمریکا علیه ایران بیان شد.

 

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز با اشاره به افزایش فشار و تحریم علیه ایران خاطر نشان ساخت: رهبر عالی ایران در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی، پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران که از سوی آمریکا بیان شده است را بدون منفعت و مضر خواند و از این که آمریکایی‎ها از سویی پیشنهاد مذاکره مستقیم می دهند و از سوی دیگر این کشور را تهدید و تحت فشار تحریم قرار می دهند به شدت انتقاد کرد.

 

این روزنامه ادامه داد: روابط ایران و آمریکا از زمان تسخیر سفارت آمریکا در تهران قطع شده است و آمریکا در سال‎های گذشته شدیدترین تحریم‎ها را علیه ایران اعمال کرده است.

 

واشنگتن پست اظهار داشت: آمریکا، اسرئیل و کشورهای غربی، ایران را به داشتن اهداف نظامی در برنامه هسته‎ای متهم می کنند، اتهامی که تهران بارها آن را رد کرده و بر مسالمت آمیز بودن فعالیت‎های هسته‎ای خود تاکید می کند.

 

خبرگزاری رویترز نیز به پوشش سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی پرداخت و بیان داشت که رهبر عالی ایران، پیشنهاد مستقیم آمریکا برای گفت‎وگو با ایران را حیله‎ای از سوی این کشور برای نشان دادن ژست ابرقدرتی دانست.

 

رویترز افزود: آیت الله خامنه‎ای در پاسخ به درخواست گفت‎وگوی مستقیم با ایران تاکید کرد که آمریکایی‎ها اسلحه را مقابل ایران می‌گیرند و می‌خواهند مذاکره کنند، ملت ایران مقابل این چیزها مرعوب نخواهد شد.

 

این خبرگزاری نوشت: معاون رییس جمهور آمریکا در چهل و نهمین کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود که کشورش آماده مذاکره مستقیم با ایران است و هر وقت آیت‌الله خامنه‌ای به طور جدی خواهان مذاکره باشد، این گفت‌و‌گو انجام می شود.

 

خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به شدت گرفتن تحریم‎ها علیه ایران تصریح کرد: در روزهای گذشته آمریکا دوباره مرحله جدیدی از تحریم‎ها را علیه ایران اجرایی کرد که هدف از آن عقب نشینی ایران از فعالیت‎های هسته ای است. ایران فعالیت‎های هسته ای را صلح آمیز و در چارچوب قوانین بین المللی عنوان کرده است و بارها با کشورهای 5+1 در این خصوص مذاکره داشته است./982/ب911/د

ارسال نظرات