۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۵۶۱۱۳
بخش پایانی/آیت الله خاتمی:

مسؤولان به دلیل اتفاقات اخیر از رهبر انقلاب عذرخواهی کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی تاکید کرد: هفته گذشته شاهد بد اخلاقی برخی مسؤولان نظام بودیم که مغایر با خط ولایت بود، آنچه در مجلس گذشت، به نقع هیچ یک از طرفین نبود و فقط لبخند را بر لب های دشمنان گذاشت،
‌آيت‌الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در اجتماع پرشور راهپیمایان 22 بهمن در میدان نماز تبریز، با اشاره به این‌که دشمنان در 35 سال گذشته همواره به دنبال اعمال سیاست های خصمانه در جهت براندازی نظام اسلامی بوده‌اند، اظهار داشت: هدف از اعمال تحریم های به ظاهر فلج کننده آمریکا تقابل میان نظام و مردم بود.

 

وی با اشاره به این‌که ملت ایران هیچ گاه با فشار تحمیلی اقتصادی دشمن به خون پاک شهدا و آرمان های امام راحل پشت نکرده است، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال آن بود که ملت را علیه نظام به خیابان ها بکشاند، غافل از این‌که ملت به خیابان ها آمد اما نه برای شادی آنان بلکه برای تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی در جریان راهپیمایی 22بهمن.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که استکبار جهانی هنوز شناخت دقیقی از مردم ایران ندارد، تصریح کرد: ملت ایران با حضور حماسی خود در راهپیمایی امروز بار دیگر توهمات غرب را به کابوس سخت تبدیل کرد، چنانکه در روزهای اخیر شاهد اظهارات عاجزانه و ملتمسانه آمریکا و غرب برای مذاکره با ایران بوده‌ایم.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به سیاست‌های پشت پرده آمریکا از طرح مذاکره با ایران، گفت: گزارش های غیر رسمی اعلام می کند؛ دشمنان به دلیل این که به آنچه می خواستند نرسیدند، به دنبال جمع کردن سفره تحریم هستند، آنها می خواستنند ملت را از پا درآورند و امید داشتند از 11 تیر تا 11 مرداد کار تمام شود، اما زمستان هم تمام خواهد شد و روسیاهی برای دشمنان باقی خواهد ماند.

 

وی با تأکید بر این‌که تناقض‌گویی و رفتار دوگانه آمریکا در برابر مردم ایران رسوایی آنان را به دنبال داشته است، تصریح کرد: آنها از یک طرف از مذاکره سخن می گویند و از طرف دیگر تحریم می کنند و در این میان برخی از ساده لوحان در گوشه و کنار می گویند این فرصت، فرصت طلایی است تا مشکل خود را با آمریکا حل کنیم، غافل از این که چنین تصوری ساده لوحی است.

 

نماینده خبرگان رهبری تأکید کرد: مذاکره ای که از روی زور باشد به یقین عاقبت خوشی برایمان نخواهد داشت، مذاکره در شرایط مساوی جواب می دهد و تا وقتی آمریکا خوی استکباری دارد و خود را یک سر و گردن از تمام ملت ها بالا می داند طرح مساله مذاکره فریب است، چنانکه امام راحل نیز فرمودند؛ تا آمریکا خوی استکباری دارد جوابش نه مذاکره که شعار الهی مرگ بر آمریکاست.

 

آیت الله خاتمی با بیان این‌که تصمیم‌گیری در خصوص مسأله با آمریکا تنها بر عهده ولی فقیه بوده و هیچ کس دیگر در این عرصه حق ندارد وارد شود، گفت: پیام امروز راهپیمایان 22 بهمن در سراسر کشور این است که همه باید زیر سایه ولایت فقیه منافع نظام اسلامی را در نظر بگیریم، چراکه تنها راه نجات و سعادت تبعیت از ولایت است.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث 15 بهمن در مجلس اظهار داشت: هفته گذشته شاهد بد اخلاقی برخی مسؤولان نظام بودیم که مغایر با خط ولایت بود، آنچه در مجلس گذشت، به نقع هیچ یک از طرفین نبود و فقط لبخند را بر لب های دشمنان گذاشت، اینجا محکمه نیست که بگوییم تخلف چه کسی بیشتر و چه کسی کمتر است.

 

آیت الله خاتمی با تأکید بر این‌که امیدواریم مسؤولان نامه ای به رهبری نوشته و از معظم له و ملت عذرخواهی کنند، گفت: مردم عاشق ولایت هستند و به هر میزان که مسؤولان با رهبری همراه باشند، محترم بوده و به هر میزانی که از ولایت زاویه پیدا کنند منفور ملت خواهند شد، اگر بخواهند این خط و روش را ادامه دهند این یعنی ضدیت با ولایت فقیه و از چشم مردم به کلی خواهند افتاد.

 

آیت الله خاتمی در پایان راهپیمایی حماسی مردم ایران در 22 بهمن را آغازی برای خلق حماسه‌ای دیگر در انتخابات 24 خرداد سال آینده دانست و افزود: انتخابات در ایران جشن مردم‌سالاری دینی است، امیدواریم مردم بار دیگر با حضور با بصیرت، آگاهانه و پرشور خود رییس جمهوری کارا و خستگی ناپذیر و ولایت مدار را انتخاب کنند.

 

آیت الله خاتمی با بیان این‌که برخی دعواهای داخلی و بداخلاقی ها موجب می شود مردم فتنه گران را فراموش کنند، گفت: فراموش کردن آنهایی که تشنه قدرت بودند و برای رسیدن به آن سرمایه حضور 85 درصدی و 40میلیونی مردم را به آتش کشیدند، امری غیرممکن است، البته انتظار داریم فتنه گران نادم و پشیمان باشند، چراکه ملت ما توبه را می پذیرد./935/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات