۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۵۷۲۳۵

نام نویسی آزمون ورودی دانشگاه رضوی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ زمان نام نویسی آزمون ورودی در سه ‌رشته کارشناسی٬ ده رشته کارشناسی ارشد و پنج رشته دکترای دانشگاه علوم اسلامی رضوی تا 13 فروردین سال آینده اعلام شده است.
دانشگاه رضوي

علی جانفزا٬ مسؤول روابط‌ عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد٬ از آغاز ثبت نام آزمون ورودی این دانشگاه خبر داد.

 

وی افزود: این آزمون٬ 13 اردیبهشت 92 در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در مشهد و 21 شهر کشور به صورت سراسری برگزار می‌شود.

 

وی در خصوص آزمون دکترا اظهار داشت: ثبت نام سه مقطع همزمان صورت می‌پذیرد ولی آزمون دکترا مجزا از آزمون دو مقطع دیگر برگزار می‌شود که تاریخ این آزمون هنوز قطعی نشده است؛ پس از مشخص شدن تاریخ قطعی این آزمون و همچنین انجام تست‌های اولیه٬ پرتال ثبت نام بازگشایی خواهد شد.

 

مسؤول روابط ‌عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به رشته‌های مورد آزمون اشاره و تصریح کرد: این آزمون در مقطع کارشناسی در سه رشته حقوق٬ فلسفه و علوم قرآنی و حدیث و نیز در مقطع کارشناسی ارشد در 10 رشته علوم قرآنی و حدیث٬ فلسفه و کلام٬ حقوق جزا و جرم شناسی٬ حقوق خصوصی٬ حقوق بین‌الملل٬ فقه و مبانی حقوق اسلامی٬ تاریخ تمدن و ملل اسلامی٬ علوم حدیث٬ زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عربی برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: آزمون مقطع دکترا نیز در پنج رشته علوم قرآنی و حدیث٬ فلسفه و کلام اسلامی٬ حقوق جزا و جرم‌شناسی٬ حقوق خصوصی و حقوق بین‌الملل برگزار می‌شود.

 

جانفزا به شرایط سنی متقاضیان اشاره و خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت در مقطع کارشناسی که پیش‌دانشگاهی را گذرانده باشند باید حداکثر 20 سال٬ فوق دیپلم 22 سال و متقاضیان طلبه 24 سال٬ در مقطع کارشناسی ارشد نیز با توجه به قوانین حوزه٬ باید حداکثر 24 سال سن داشته باشند و مقطع دکترا محدودیت سنی ندارد.

 

وی در خصوص مدت تحصیل در این سه مقطع اظهار داشت: مدت تحصیل در دوره کارشناسی٬ پنج سال٬ کارشناسی ارشد٬ سه تا پنج سال و مقطع دکترا نیز پنج سال خواهد بود که دلیل افزایش مدت تحصیل٬ گذراندن همزمان دروس دانشگاهی و دروس حوزوی است.

 

مسؤول روابط ‌عمومی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با تأکید بر این موضوع که دروس حوزوی جزء برنامه‌های اصلی این دانشگاه است٬ گفت: سیستم آموزشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به سمت حوزه گرایش دارد و عناوین دروس آن٬ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که دانشجوی دوره کارشناسی همزمان با گذراندن دروس دانشگاهی٬ سطح یک حوزه را نیز سپری کند و همچنین دوره کارشناسی ارشد که همزمان با این دروس٬ سطح سه و در مقطع دکترا سطح چهار حوزه را به پایان می‌رساند.

 

وی خاطرنشان کرد: پذیرش در دوره کارشناسی به شیوه جدید که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و زیر نظر سازمان سنجش برگزار می‌شود٬ از سال 1375 شروع شده و تا کنون هر سال بوده است٬ در دوره کارشناسی ارشد از سال 1376 و در مقطع دکترا که از سال 81 پذیرش آغاز شده نیز٬ پنجمین دوره پذیرش است.

 

آغاز نیمسال دوم تحصیلی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

 

جانفزا، همچنین با اشاره به آغاز نیمسال دوم تحصیلی در این دانشگاه از 23 بهمن٬ اظهار داشت: حدود 800 دانشجو در سه مقطع کارشناسی٬ کارشناسی ارشد و دکترا در این نیمسال به تحصیل مشغول هستند که به طور متوسط 917 ساعت کلاس درسی در هفته برای آنان برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: جمعیت کلاس‌ها به طور متوسط 25 نفر است که 129 استاد در این نیمسال٬ کار تدریس به دانشجویان را بر عهده دارند./932/پ202/س

 

ارسال نظرات