۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۵۸۰۹۵
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

دستیابی به رسانه‌هایی متناسب با فقه رسانه هدف جشنواره مطبوعات است

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد آگاهی را مهم‌ترین سرمایه اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: قدردانی از اصحاب رسانه حق‌گزاری از اندیشه‌ها و قلم‌هایی است که مولد این سرمایه عظیم و توأمان، پاسدار و حامی آن بوده‌اند.
محمدجعفر محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جعفر محمد زاده، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز سه شنبه هشتم اسفند ماه در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد، گفت: جشنواره مطبوعات، نوروز رسانه و جشن بالندگی و برومندی اندیشه‌ها و قلم‌هایی است که با عبور از سطرهای شتابان خبر، عطر امید و روشنی را می‌پراکند.

وی ابراز داشت: جشنواره مطبوعات فرصتی است که خانواده بزرگ اطلاع رسانی در آن گردهم می‌آیند و تصویر دسته‌جمعی زیبای خود را در آیینه آ‌ن‌که پس از نوزده نوبت به‌تمامی صیقل یافته است می‌بینند.

محمد زاده افزود: جشنواره مطبوعات همچنین فرصتی است تا کارنامه یک‌سال تلاش رسانه‌ای خود و همکارانمان را مرور کنیم و بر اوج‌ها و قله‌های آن ببالیم و از کاستی‌ها و نارسایی‌ها توشه تلاش و همت بیشتر را برگیریم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان داشت: هدف از برگزاری جشنواره سالیانه و در کنار آن جشنواره‌های فصلی، توسعه کیفی رسانه و دستیابی به رسانه‌هایی متناسب با تجربه گرانسنگ بیش از صد و پنجاه ساله مطبوعات کشور، پشتوانه بی‌بدیل فرهنگی و تمدن ایران اسلامی، آموزه‌های روشنگر اسلام در حوزه اخلاق و فقه رسانه و روزنامه‌نگاری بومی و مورد انتظار مخاطب مسلمان ایرانی است.

وی آگاهی را مهم‌ترین سرمایه اجتماعی ارزیابی کرد و اظهار داشت: قدردانی از اصحاب رسانه حق‌گزاری از اندیشه‌ها و قلم‌هایی است که مولد این سرمایه عظیم و توأمان، پاسدار و حامی آن بوده‌اند و بدیهی است در نظام اسلامی که بر بنیاد آگاهی‌های عمومی بنا شده، منزلت حاملان و حامیان آگاهی، بی‌بدیل و بی‌نیاز از تأکید است.

محمد زاده عنوان داشت: فراخوان آثار در این نوبت از جشنواره، شامل موضوعات و زمینه‌های گوناگون بوده است که عبارتند از: سرمقاله و یادداشت، مقاله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، گزارش خبری و غیر خبری، عکس خبری و غیر خبری، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور، صفحه آرایی و مقالات تخصصی.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی با بیان این‌که در این جشنواره در مجموع 14 هزار و 309 نفر شرکت داشته‌اند، ابراز داشت: آثار برتر این جشنواره حاصل داوری روزنامه‌نگاران مجرب و استادان علوم ارتباطات دانشگاه‌های کشور است که بر پایه معیارهایی مشخص و در چارچوب دستگاه سنجشی منسجم به بررسی انتقادی آثار رسیده و گزینش آثاری دشت برده‌اند که عیار آنها در ترازوی نقد بیشتر بوده است.

وی با اشاره به این‌که جشنواره‌های سالیانه و جشنواره‌های فصلی با یکدیگر پیوند می‌خورند گفت: در جشنواره فصلی برگزیدگان با سنجش همه آثار انتشار یافته و وفارغ از هرگونه فراخوان و ارسال آثار انتخاب می‌شوند.

محمد زاده ادامه داد: واضح است که این‌گونه ارزیابی فرآیندی از حیث جامعیت و گستردگی حوزه رقابت، نتایجی سودمندتر در کیفی‌سازی فضای رسانه‌ای خواهد داشت؛ این رو از هر دو جشنواره انتظار می‌رود که در سال آینده با تعامل و هم‌افزایی، رقابت و سنجشی یکدست را رقم بزنند و وسعت دید و داوری خود را به همه آثار مطبوعاتی در تمام گونه‌ها و قالب‌ها و در جای‌جای میهن اسلامی‌ بگسترانند./956/پ202/ج

 

ارسال نظرات