۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۵۸۹۱۸
امام جمعه شهرکرد:

کار فرهنگی در صیانت از منابع طبیعی امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری کار فرهنگی و اطلاع رسانی درست در صیانت از منابع طبیعی را امری ضروری دانست و گفت: باید بکوشیم فرهنگ منابع طبیعی ما بر اساس اسلام باشد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام - امام جمعه شهرکرد و نماينده و لي فقيه در چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام ، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، امروز در دیدار مدیران ستادی و کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان، گرفتن و عطا کردن حیات به طبیعت را نشانه ای آشکار از قیامت عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند متعال همان گونه که حیات را از طبیعت می گیرد و دوباره به آن جان تازه می دهد مردگان را نیز در قیامت زنده می کند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آیات قرآن کریم، به تبیین فلسفه معاد و روز قیامت پرداخت و گفت: زنده شدن طبیعت در فصل بهار پس از سر گذاشتن فصل زمستان، زنده شدن دوباره انسان در روز قیامت را برای مردم تبیین می کند.

امام جمعه شهرکرد مهم ترین هدف دنیا را در راه انسانیت و کمال دانست و افزود: قیامت و محشر هم اهداف، حساب و کتاب و محاسبه خاص خود را دارد که در کار متولیان منابع طبیعی به وضوح به چشم می آید.

وی مهم ترین و اساسی ترین وظیفه متولیان منابع طبیعی را حراست و گسترش منابع طبیعی و خدادادی دانست و گفت: ما مسلمان هستیم و کارهایمان از اسلام نشات می گیرد؛ از این رو بکوشیم فرهنگ منابع طبیعی ما بر اساس اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به انتشار کتاب های مناسب ویژه حفظ و گسترش منابع طبیعی اشاره کرد و بیان داشت: بخش قابل توجهی از کتاب مفاتیح الحیات علامه جوادی آملی به بحث حفاظت از منابع طبیعی اختصاص داده شده است که بسیار رهگشا است و باید برای رسیدن به بهشت خداوند از راهکارهای آموزنده آن بهره جست.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص حفظ و صیانت از منابع خدادادی، افزود: پرهیز از قطع درختان عمر را زیاد می کند و شکستن شاخه درخت همانند شکستن بال فرشتگان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری کار فرهنگی و اطلاع رسانی درست در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را بسیار ضروری دانست و گفت: متولیان امر با همه وجود و امکانات وارد میدان شوند و به یقین هم ائمه جمعه نیز آنهارا یاری خواهند داد.

در ابتدای این نشست نیز عطاءالله ابراهیمی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اشاعه فرهنگ حفظ و احیای منابع ملی را از اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خواند و افزود: مسؤولان دستگاه‌های اداری ذی‌ربط در این راستا با همه توان فعالیت می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای گرامی داشت هفته منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن درختکاری، نواختن زنگ طبیعت در مدارس استان با حضور استاندار، غرس نهال، اهدای 10 هزار هکتار از طرح مرتع‌داری به مرتع‌داران استان و توزیع 250 هزار اصله نهال در بین مردم و دستگاه‌های اجرایی استان از جمله این برنامه‌ها به شمار می رود./9457/پ202/ج

ارسال نظرات