۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۵۹۲۴۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مساجد به محل رشد علمی جوانان تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر رسالت درست کانون های فرهنگی در جامعه نهادینه شود، جامعه متحول و شخصیت هایی مانند امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب تربیت می شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، امروز در دیدار با فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به مناسبت بیستمین سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های مساجد کشور، گفت: بکوشیم مسجد را آن گونه که خداوند می خواهد در دل جوانان جا دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، مسجد را مرکز تربیت و پرورش انسان ها دانست و بیان داشت: اگر رسالت درست کانون های فرهنگی در جامعه نهادینه شود، جامعه متحول و شخصیت هایی مانند امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی تربیت می شود.

امام جمعه شهرکرد مسجد را دانشگاه واقعی خواند و بیان داشت: خروجی دانشگاه یک مدرک است در حالی که خروجی مسجد یک انسان کامل می شود؛ پس بکوشیم مساجد به محل رشد علمی و تحصیل واقعی تبدیل شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مسجد محور اصلی همه امور است؛ چراکه فکر، بصیرت و بینش انسان در مسجد شکل می گیرد و انسانیت به معنای واقعی نهادینه می شود.

استاد حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با اشاره به روایات ائمه اطهار(ع) افزود: مسجد خانه اتصال به خداست پس با رفتن به مساجد و ارتباط دائم با خداوند اهل بهشت شوید.

وی تربیت انسان کامل با قلبی سرشار از عشق اهل بیت(ع) را مهم ترین خروجی کانون های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد و تصریح کرد: ظرفیت های درونی خود را  بشناسید تا کانون های مساجد پرورش دهنده انسان های صالح باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام از مسؤولان خواست تا با تجهیز کانون‌های مساجد آنان را در مسیر انجام فعالیت های فرهنگی یاری کنند./9457/پ202/س

ارسال نظرات