۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۵۹۳۱۷
امام جمعه شهرکرد:

نقش احیا‌کنندگی مساجد به خوبی تبیین نشده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان این که نباید در رسیدگی به مساجد به آمار دلخوش باشیم گفت: نقش احیا کنندگی مساجد بخوبی در جامعه ایفا نمی شود.
حجت الاسلام محمد علي نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد، امروز، در جمع اعضای هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: در پاسخ به این سوال که آیا ظرفیت مساجد در حدی است که امروز شاهد فعالیت های مسجدی هستیم، می توان گفت که این ظرفیت بسیار بالاتر از این حد است و کانون های مساجد می توانند مراکز جنب و جوش و فعالیت های بنیادین در مساجد باشند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر توصیه های ائمه اطهار(ع) و پیامبر اسلام(ص) جهت رونق بخشیدن به مساجد، افزود: مسجد باید مرکز تمام عیار پرورش بوده و تبدیل به پایگاهی مستحکم برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری توجه به جنبه های سخت افزاری و تجهیز کانون های مساجد را نامطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید برای تأمین محتوا و تغذیه فکری فعالان مسجدی برنامه ریزی بیشتری شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با گرامی داشت بیستمین سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های مساجد تصریح کرد: لازم است مسؤولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد، افرادی شناخته شده بوده و انگیزه کافی برای فعالیت در کانون ها را داشته باشند.

وی با اشاره به مظلومیت مساجد در نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: ظرفیت خروجی از مساجد مطابق با ظرفیت یادشده در روایات و قرآن نیست و نقش احیا کنندگی مساجد به خوبی در جامعه ایفا نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام کانون را مرکز تجمع و ارتقا فکری و بصیرتی جوانان معرفی کرد و گفت: باید نگاه ها را تغییر دهیم و به آمار دلخوش نباشیم.

رییس هیأت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خاطرنشان کرد: نظارت مستمر و ایجاد ارتباط مستحکم با کانون ها از سوی دستگاه اجرایی از دیگر شرایطی است که در صورت احراز آن می توانیم شاهد خروجی مناسب از فعالیت های مسجدی باشیم./9457/پ202/س

ارسال نظرات