۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۵۹۴۲۲

سفر آزادگان هم‌سلولی‌ به مناطق جنگی

خبرگزاری رسا ـ آزادگان عملیات آبی خاکی خیبر از مناطق عملیاتی خوزستان بازدید کردند.
حضور آزادگان خيبر در مناطق عملياتي جنوب حضور آزادگان خيبر در مناطق عملياتي جنوب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آزادگان عملیات آبی خاکی خیبر به منظور شرکت در همایش فرهنگی آزادگان خیبری به استان خوزستان سفر کردند و صبح امروز از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند.

براساس این گزارش آزادگان عملیات خیبر که هم سلولی سید و سالار آزادگان، حجت الاسلام و المسلمین مرحوم سید علی اکبر ابوترابی در زندان های رژیم بعث عراق بودند با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

لبیک یا حسین

کاروان آزادگان خیبری در نخستین بازدید خود از مناطق عملیاتی جنوب در یادمان شهدای طلائیه حاضر شدند و به مقام والای شهیدان گمنام این منطقه ادای احترام کردند.

کاروان آزادگان خیبر با قرائت زیارت عاشورا و فریادهای لبیک یاحسین حس و بوی خاصی را به این منطقه بخشیدند و یاد نیایش های شبانه رزمندگان در مناطق جنگی را بار دیگر تداعی کردند.

ادای احترام به شهدای والا مقام هویزه

کاروان آزادگان خیبر پس از حضور در یادمان شهدای طلائیه به سوی مزار شهدای هویزه و یادمان شهید علم الهدی عزیمت کردند که نمازجماعت ظهر و عصر را در این مکان به جا آوردند و پس از آن به شهدای والا مقام هویزه به ویژه شهید علم الهدی ادای احترام کردند.

حجت الاسلام علی موحدی، آزاده روحانی و مدرس حوزه و دانشگاه در سخنانی با تأکید بر این که حضور در مناطق جنگی تداعی روزهای شیرین دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: باید از این فرصت طلایی و عالی بهترین استفاده را کرد؛ چراکه حضور در مناطق جنگی و در کنار شهیدان فرصتی برای تهذیب نفس است.

این آزاد روحانی با بیان این که حضور در مناطق جنگی که جای جای آنها ردپای شهیدان است باید در زندگی روزانه ما تأثیرگذار باشد، بیان داشت: حضور در این مناطق با حالتی خاص بود و برگشت از این مناطق نیز باید با حالت تغییر و تحول اساسی در زندگی روزانه ما باشد؛ چراکه سیره شهیدان بهترین سرفصل جهت تحول در زندگی است.

یا رسول الله دعا کن خیبری دگر رسد

آزادگان خیبری پس از زیارت قبور مطهر شهدای هویزه و یادمان شهید علم الهدی به سمت منطقه عملیاتی هورالعظیم حرکت کردند و از نکات قابل توجه اسارت خیبریون در منطقه عملیاتی هورالعظیم بود.

منطقه عملیاتی هورالعظیم محل استقرار رزمندگان عملیات خیبر بود که در این عملیات تعداد زیادی از رزمندگان ایران یا در آبراه های هور العظیم و یا به صورت هلی بورد به اسارت نیروهای بعثی عراق در آمدند.

فریاد « یا رسول الله دعا کن خیبری دگر رسد » از سوی آزادگان خیبری در این منطقه در نوع خود جالب بود و از رسول خود استعانت می کردند که بار دگر عملیات خیبر فرا رسد تا برای اعتلا و نام مقدس جمهوری اسلامی ایران جان و مال خود را تقدیم کنند.

حجت الاسلام جلال جابریان، آزاده روحانی و مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان در سخنانی با بیان این که عملیات خیبر نخستین عملیات آبی خاکی دوران دفاع مقدس بود که وارد خاک عراق شد، اظهار داشت: موفقیت عملیات خیبر مدیون گردان های قائم و رزمندگان مجاهد عراقی است؛ چراکه این رزمندگان طی یک ماه داکت مرزی 70 کیلومتری در هورالعظیم احداث کردند تا رزمندگان عملیات خیبر به راحتی عملیات خود را در عراق انجام دهند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که بیشتر رزمندگان گردان های قائم و بچه های مجاهد عراق در احداث این داکت مرزی به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: در عملیات خیبر بیش از 8 هزار عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند و تأسیسات نظامی و ساختمانی فراوانی را به غنیمت بردند.

آزاده روحانی و جانباز تصریح کرد: بزرگی و عظمت هورالعظیم به نحوی است که اگر کسی وارد آن شود، گم می شود ولی در عملیات خیبر بچه های هورشناس منطقه و برخی از رزمندگان مجاهد عراقی قایق های نیروهای ایرانی جهت مقابله با نیروهای عراقی همراهی می کردند.

گفتنی است مراسم سینه زنی و قرائت زیارت حضرت امام حسین(ع) از دیگر برنامه های آزادگان خیبری در این منطقه بود./9461/پ201/س

 

ارسال نظرات