۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۵۹۵۲۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ غرس چند اصل نهال در دستجرد، شرکت بیش از هزار نفر در گفتمان های دینی، جلسه تصحیح قرائت نماز در قنوات و ساماندهی مساجد بین راهی قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی چند اصله نهال در اداره تبلیغات اسلامی دستجرد و خیابان‌های اطراف این اداره شد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد گفت: از اهل بیت(ع) روایاتی در مورد اهمیت و جایگاه طبیعت به ویژه غرس نهال و درخت نقل شده است.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام فرمودند «که هیچ کس نیست که درختی را بنشاند مگر این که خداوند به اندازه میوه‌ای که آن درخت برایش اجر و ثواب بنویسد».
پیامبر اسلام همچنین در جای دیگری فرمودند که «مسلمانی نیست که بذری بیفشاند یا نهالی را بنشاند و از حاصل آن بذر و نهال پرنده‌ای یا انسانی یا چرنده‌ای بخورد مگر آن که برای او صدقه محسوب شود».
حجت‌الاسلام ابراهیمی با تأکید بر لزوم توجه به منابع طبیعی و درختکاری اظهار کرد: پرسنل اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در محیط اداره و خیابان‌های اطراف این اداره اقدام به غرس چند نهال کرده‌اند تا در توسعه منابع طبیعی سهیم باشند.
شرکت بیش از 1000 نفر در گفتمان‌های دینی ‌بخش مرکزی قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از شرکت بیش از هزار نفر در گفتمان‌‌‌‌‌‌های دینی این بخش خبر داد‌.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: گفتمان‌های دینی از برنامه های موفق سازمان تبلیغات اسلامی است که این طرح توانسته برای ترویج فرهنگ اسلامی و دین‌مداری در میان جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها نقش مؤثری ایفا کند.
وی گفت: برگزاری این گفتمان‌ها بر اساس نیاز جامعه تعیین موضوع می‌شود و از استادان مجرب حوزه و دانشگاه در موضوعات مختلف استفاده می‌شود.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار افزود: این گفتمان‌ها با موضوعات اهمیت نماز، عفاف و حجاب، آموزش خانواده، بصیرت، دستاوردهای انقلاب اسلامی و بهداشت روان ویژه دانش آموزان راهنمایی و دبیرستانی و والدین آنها و همچنین فرهنگیان برگزار شده است.
وی ادامه داد: در این برنامه‌ها به سؤالات مختلف شرکت کنندگان در همان موضوع یا موضوعات دیگر جواب داده می‌شود تا هیچ شبهه‌ای در ذهن گروه‌های مخاطب وجود نداشته باشد.
برگزاری جلسه تصحیح قرائت نماز در اداره تبلیغات اسلامی قنوات
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: جلسه تصحیح قرائت نماز ویژه روحانیون مستقر بخش مرکزی در اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه که از طرف شورای اقامه نماز اداره کل با همکاری اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی کارشناس دارالقرآن اداره کل توضیحاتی درباره صحت قرائت و زیبایی آن ارائه کرد و سپس نحوه قرائت روحانیون مستقر بخش را بررسی کرد.
وی اضافه کرد: این جلسه در راستای تصحیح قرائت نماز صورت گرفته تا اشکالات احتمالی برطرف شود.
در این جلسه حجت‌الاسلام داود سبحانی‌فر دبیر شورای اقامه نماز اداره کل تبلیغات اسلامی استان و حجت‌الاسلام گل محمدی، کارشناس دفاتر اداره کل نیز حضور داشتند.
ساماندهی مساجد بین‌راهی قم برای پذیرایی از مسافران نوروزی
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از ساماندهی مساجد بین‌راهی این استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در سال گذشته طرحی را با عنوان ساماندهی مساجد بین راهی اجرا کرد که در این طرح با تعویض اقلام فرسوده در مساجد و نمازخانه‌های بین راهی، تجهیزات دیگری در اختیار این مجموعه‌ها قرار گرفت.
وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز این طرح اظهار کرد: امسال هم هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی انجام شده تا در روزهای پایانی سال، مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی ساماندهی شوند.
به گفته حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده ساماندهی مساجد و نمازخانه‌های بین راهی در رضایتمندی مسافران و بالابردن رغبت آنها به برپایی نماز جماعت تأثیر زیادی دارد.
اجرای دوره آموزشی آراستگی مذهبی در تبلیغات اسلامی قم
دوره آموزشی آراستگی مذهبی به همت اداره کل امور اداری سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ارتقای علمی و نگرشی کارکنان تبلیغات اسلامی در قم برگزار می‌شود.
محور اصلی این آزمون تبیین مفهوم آراستگی باطنی و ظاهری در فرهنگ اسلامی بوده ولی محتوای بسته ارسال شده به گونه ای طراحی شده که علاوه بر تأمین اهداف طرح، به عنوان منبع آموزشی برای مدرسان، کارشناسان فرهنگی و روحانیان قابل استفاده است.
در این طرح کتاب آراستگی مذهبی اثر حجت‌الاسلام کمیجانی به همراه لوح فشرده جلسات آموزشی و قطعات نمایشی در اختیار کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم قرار گرفته و آزمون آراستگی مذهبی نیز به صورت الکترونیکی برگزار شد.
برای افرادی که موفق به قبولی در این آزمون شده‌اند 16 ساعت آموزش ضمن خدمت در نظر گرفته می‌شود.
برنامه‌های روحانیان مستقر قم در ایام نوروز
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برنامه‌های روحانیون مستقر این استان در ایام نوروز را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده گفت: با توجه به حضور مردم بومی و غیربومی در روستاهای استان در ایام تعطیلات نوروزی، تمهیداتی اندیشیده شده که روحانیون مستقر در محل‌های تبلیغی حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: از روحانیون مستقر خواسته شده که با انجام وظایف روزمره خود، از قبیل برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به شبهات و سؤالات اعتقادی و شرعی مشارکت بیشتری در برنامه‌های فرهنگی روستا داشته باشند تا افرادی که در این ایام در روستاها حضور پیدا می‌کنند از این برنامه‌ها بهره مند شوند.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده تأکید کرد: با توجه به همزمانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با تعطیلات نوروزی از روحانیون مستقر خواسته شده که برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت این مناسبت برگزار کنند.
تأسیس 5 خانه قرآن در روستاهای بخش مرکزی قم
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهر قنوات مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده امور قرآنی را در سال 91 تشریح کرد که یکی از آنها تأسیس 5 خانه قرآن روستایی بوده است.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مهم دستگاه‌های فرهنگی ترویج فرهنگ قرآنی و توسعه برنامه‌های قرآنی و آموزش های قرآن کریم است.
وی در ادامه به تشریح مهم‌ترین عناوین و فعالیت‌های قرآنی در سال 91 پرداخت و افزود: در سال گذشته بیش از 70 کلاس روخوانی و روان خوانی و تجوید قرآن برگزار شده که بیش از پانصد نفر در این کلاس‌های آموزشی شرکت کردند.
وی با بیان این که برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم در طول سال برگزار می‌شود، گفت: برگزاری طرح قرآنی صحت قرائت نماز که تعداد 14 کلاس ویژه این دوره برگزار شده، از دیگر فعالیت‌های این اداره است.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اجرای طرح 1446 حفظ جزء سی قرآن، برگزاری محافل انس با قرآن در روستاهای تابعه و شهر قنوات، اجرای طرح فرهنگ سازی انس با قرآن ویژه خردسالان، برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم، شرکت منتخبان قرآنی فعال خانه‌های قرآن روستایی در مسابقات برگزار شده در استان به مناسبت دهه مبارک فجر، تأسیس مهد قرآنی ویژه خردسالان 4 تا 6 سال، برگزاری دوره‌های تفسیر در مساجد از سوی روحانیان مستقر روستاهای تابعه، تأسیس 5 خانه قرآن در روستاها، مشارکت در برگزاری برنامه‌های قرآنی جامعه القرآن ویژه خردسالان از دیگر فعالیت‌های قرآنی و آموزشی این اداره در سال 91 بوده است./907/پ202/پ
ارسال نظرات