۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۱۶۰۱۳۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

حضور مبلغان دینی در طرح آرامش بهاری اثرگذاری آن را دو چندان کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 216 امامزاده و بفاع متبرکه استان، گفت: این طرح با محوریت مبلغان دینی انجام خواهد شد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در 216 امامزاده و بقاع متبرکه استان، گفت: این طرح با محوریت مبلغان دینی انجام خواهد شد.

 

وی حضور روحانیان در جمع مردم به ویژه نسل جوان را یکی از شاخصه های طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: همراهی مبلغان دینی با اجرای این طرح اثرگذاری آن را در جامعه دو چندان کرده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان ادامه داد: روحانیان به عنوان سفیران الهی و رهبران دینی دارای وظایف سنگینی هستند که باید با استفاده از آیات و احکام قرآن کریم و دستورات ائمه اطهار (ع)، اصول دین و احکام اسلامی را به مردم آموزش دهند و زمینه ارتقای فکری و دینی افراد جامعه را فراهم آورند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان بر حضور روحانیان در کنار مردم و ترویج احکام و معارف اسلامی به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان را ضروری دانست و گفت: روحانیان نقش تأثیر گذار و مهمی در حفظ ارزش های اسلامی دارند.

 

وی گفت: مبلغان دینی باید با آشنایی کامل نسبت به وظایف خطیر خود در تبیین ارزش های دینی و رفع شبهات و آشنایی مردم با عرفان های کاذب، هر چه بیشتر به نقش خود در جامعه عمل کنند.

 

حجت الاسلام عادلی ابزار و هدف در تبلیغ را ضروری دانست و با تأکید براین که اگر برنامه های تبلیغی ما فاقد این مسأله مهم باشد به یقین راهی از پیش نخواهیم برد، ادامه داد: ابزار و هدف در تبلیغ تأثیرگذاری تبلیغ دینی را دو چندان خواهد کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود تلاوت آیات نورانی قرآن کریم از سوی قاریان برجسته، زیارت آل یاسین، دعای تحویل سال و پخش پیام تبریک مقام معظم رهبری را از جمله مهم ترین برنامه های اوقاف در بقاع متبرکه اعلام کرد.

 

حجت الاسلام عادلی همچنین از برگزاری خیمه های معرفت در 11 بقاع شاخص استان خبر داد و گفت: این طرح نیز با همکاری 37 نفر از مبلغان دینی در ایام تعطیلات نوروز برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان پاسخ به شبهات، سرگرمی و مسابقه برای کودکان، مشاوره، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و تبلیغ را از جمله مهم ترین برنامه های این طرح در استان اعلام کرد.

 

حجت الاسلام عادلی اضافه کرد: همچنین در طرح آرامش بهاری نماز جماعت، راه‌اندازی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی، برپایی نمایشگاه آرامش بهاری، تهیه و تدوین بروشورهای مذهبی درباره حجاب و عفاف اجرا می‌شود.

 

وی در خصوص اجرای «سوگواره یاس نبوی» در بقاع متبرکه بیان کرد: از پنجم فروردین‌ماه سال 92، ایام شهادت حضرت فاطمه‌(س) شروع می‌شود، لذا ویژه ‌برنامه سوگواره یاس نبوی که شامل سخنرانی، مداحی، سیاهپوش کردن بقاع و استقبال و پذیرایی از هیأ‌های مذهبی می‌شود در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات