۲۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۶۰۳۰۷
امام جمعه شهر کرد:

چهارشنبه سوری خرافه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرکرد چهارشنبه سوری را خرافه دانست و خواستار اجتناب مردم از روی آوردن به این گونه مسائل شد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: بکوشیم تا در همه حال تقوا و پرهیزگاری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: دستگیری از فقرا و محرومان مهم ترین وظیفه مسلمانان در روزهای پایانی سال و در آستانه سال نو است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که تقسیم شادی ها در آستانه نوروز یکی از مهم ترین نشانه های نوع دوستی و ولایت مداری مردم ایران است، بیان داشت: در دید و بازدید های عید، افزون بر افزایش روابط اجتماعی، مراقب گفتار و کردارمان باشیم و همواره خیر و صلاح جامعه را مدنظر داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری به 27 اسفند سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرد و افزود: حضرت زینب(س) بانوی مبارزی بود که نقش بزرگی در زنده نگه داشتن اسلام و نهضت کربلا داشت.

وی با تأکید بر دوری از خرافات در جامعه، گفت: در چهارشنبه آخر سال، از خرافه ای که در میان برخی مردم است پرهیز شود؛ چراکه حضرت محمد(ص) برای خرافه زدایی در میان مسلمانان بسیار تلاش کرد.

امام جمعه شهرکرد نام نویسی از علاقه مندان به تحصیل در حوزه های علمیه را یادآور شد و افزود: از آنجایی که در استان کمبود طلبه وجود دارد و ظرفیت طلبه به عنوان سربازان امام زمان (عج) در جامعه نیاز است، کسانی که علاقه تحصیل به حوزه های علمیه دارند در اولین فرصت نام نویسی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت را یادآور شد و گفت: ملی شدن واقعی صنعت نفت زمانی رخ داد که پیوند محکم ولایت فقیه و مردم دست بیگانگان را از ذخایر نفتی کشور قطع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خواستار معرفی نقاط گردشگری و طبیعت زیبای استان از سوی مسؤولان به میهمانان نوروزی شد./9457/پ202/ج

ارسال نظرات