۰۲ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۶۰۴۵۹
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حمایت از تولیدات داخلی و ایستادگی در برابر دشمنان نماد حماسه سیاسی و اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماد حماسه سیاسی و اقتصادی را حمایت از تولیدات داخلی و ایستادگی در برابر دشمنان خواند و گفت: در زمینه حماسه اقتصادی از جزیی نگری و بخشی نگری پرهیز شود.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد در خطبه های نخستین نماز جمعه سال 92 این شهر٬ با تبریک فرارسیدن سال نو، تغییر و تحول رفتار و کردار انسان را همگام با نوشدن طبیعت نشان دهنده دوری از رذایل اخلاقی و تحکیم فضایل اخلاقی برشمرد و حرکت همه جانبه رو به جلو در شخصیت هر فردی را نشانه ایمان او دانست.

 

امام جمعه شهرکرد متحول شدن باطن در بهار را ارزشمند توصیف کرد و همگان را از توجه به تغییر در ظاهرِ تنها نهی کرد و آن را سبب دور شدن از اصل ذات وجودی انسان در راستای رسیدن به ارزش های متعالی عنوان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت سال نو و نامگذاری امسال به عنوان سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» را ارزشمند و خردمندانه دانست و خاطرنشان کرد:حماسه پیشرفت گام به گام نیست بلکه مشارکت همه جانبه و یکدلی برای دسترسی به اهداف متعالی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری حمایت از تولید داخلی و پویا را نماد حماسه اقتصادی و هوشیاری و ایستادگی در برابر دشمن را نماد حماسه سیاسی برشمرد و مردم استان را به دقت نظر و همکاری در استقرار این شعارها در استان فراخواند.

 

استاد حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری بر تحقق حماسه اقتصادی در این استان نیز تأکید کرد و گفت: در این زمینه از جزیی نگری و بخشی نگری پرهیز شود و چشم انداز اقتصادی کلان استان تدوین شود.

 

خطیب نماز جمعه شهرکرد بر عزم جدی مسؤولان در تدوین سند توسعه چشم انداز استان تأکید کرد و اظهار داشت: از بدو ورود این جانب به استان، تدوین سند توسعه اقتصادی چشم انداز استان را به صورت مستمر و در محافل مختلف مطالبه کرده ام اما متأسفانه تا کنون کار اساسی در این خصوص انجام نشده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: اگر ورود بنده به این بحث دخالت در امور اجرایی استان به شمار نمی رفت، خودم وارد میدان می شدم و از مسؤولان مربوطه و متولیان امر آنها را مطالبه می کردم.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو، حضور همه جانبه و انتخاب اصلح و درست را لازمه شعور و آگاهی سیاسی مردم دانست و افزود: با اتکا به خداوند متعال تلاش کنیم انتخابی که با راه هدایت و بصیرت انسان همسو باشد،داشته باشیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بخیتاری با اشاره به این که ما باید شادی و غم خود را با اهل بیت تنظیم کنیم گفت: عزیزان به این نکته توجه داشته باشند که روزهای پیش روی ایام فاطمیه است و ما باید رفتاری در شأن این ایام داشته باشیم.

 

وی در پایان دهه نخست فاطمیه را زمان مطلوبی برای بزرگذاشت بزرگ بانوی اسلام دانست و گفت: فضای شهرها و روستاها باید متناسب با دهه نخست فاطمیه باشد./9457/پ201/س

ارسال نظرات