۰۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۶۰۴۸۰

درخواست اشد مجازات برای یکی از علمای عربستان از سوی دادگاه تجدید نظر آل‎سعود

خبرگزاری رسا ـ یکی از روزنامه های رسمی عربستان اعلام کرد: دادگاه تجدید نظر در ریاض عربستان خواستار اشد مجازات برای یکی از علمای دینی عربستانی شد.
شيخ توفيق العامر خطيب جمعه الاحساء عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عکاظ عربستان نوشت: دادگاه تجدید نظر در ریاض عربستان خواستار اشد مجازات برای حجت الاسلام شیخ توفیق العامر یکی از علمای این کشور شد.  

این روزنامه عربستانی افزود: این عالم دینی عربستانی به تحریک انداختن نمازگزاران در نمازهای جمعه و توهین به خلفاء  و مقامات آل سعود که باعث اخلال در وحدت جامعه آل سعود است متهم است.

فعالان مخالف رژیم آل سعود خبر منتشر شده در روزنامه عکاظ عربستانی را محکوم و تأکید کردند:حجت الاسلام شیخ العامر یکی از علمای برجسته دینی عربستان و پیرو مکتب اهل بیت (ع) است و این صفات ناپسند در شأن و منزلت وی نیست.

سیاستمداران مخالف نظام عربستانی تصریح کردند: مقامات آل سعود با این اتهام علیه شیخ العامر به دنبال تغییر یک قضیه سیاسی به توطئه ای برای انحراف افکار عمومی اهل تسنن و ایجاد فتنه میان مذاهب هستند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام شیخ توفیق العامر نزدیک به دو سال در زندان های آل سعود به سر می برد و مقامات عربستانی این عالم شیعی را به دلیل اعتراض به قانون اساسی آل سعود برای اصلاحات سیاسی بازداشت کردند./9456/ب904/ک

ارسال نظرات