۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۶۰۵۵۵
امام جمعه شهرکرد:

جمهوری بودن نظام اسلامی رمز اقتدار و تعالی کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: آنچه که بستر تعالی احکام الهی و گسترش خداشناسی را در جامعه فراهم کرده جمهوری بودن نظام سیاسی ایران است.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام - امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد با تبریک دوازدهم فروردین، سالروز پاسخ قاطع و آری گفتن مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: استقرار نظام های اسلامی در دوران های مختلف نشانگر گرایش مردم به سوی حق تعالی است، اما آنچه حکومت ایران اسلامی را با دیگر حکومت ها متمایز می کند، جمهوری بودن این نظام اسلامی است.

 

امام جمعه شهرکرد اظهارداشت: جمهوری بودن ایران اسلامی رکن مهم در عینیت بخشیدن به اسلام ناب محمدی(ص) است.

 

نماینده ولی فقیه در جهارمحال و بختیاری، اجرای احکام الهی و ترویج فرامین خداوند در جامعه را تکلیف همگانی برشمرد و افزود: آنچه که بستر تعالی این احکام و گسترش خداشناسی را در جامعه فراهم کرده جمهوری بودن نظام سیاسی ایران است که در فروردین 1358 به تأیید 2/98 درصدی مردم رسید و پس از چند دهه آثار آن در زوایای مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به خوبی آشکار است.

 

وی با یادآوری چالش های گوناگون در نظام حکومتی و سیاسی برخی کشورهای همسایه خاطرنشان کرد: آنچه که نظام حاکم در ایران را سرلوحه کشورهای منطقه قرار داده است، استقرار مردم و صاحبان اصلی نظام در پایبندی به آرای حداکثری و اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری روز حفاظت از طبیعت را یادآوری کرد و گفت:عرصه های منابع طبیعی، سرمایه ای ارزشمند، متعلق به مردم و حفاظت از آنها بر همه واجب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به چهاردهم فروردین، روز کتاب کودک، بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان تأکید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان اختلاف نظر میان تعداد روزهای ایام سوگواری فاطمیه را بی اساس دانست و تأکید کرد: آنچه در این ایام مهم و ارزشمند است، قرائت ادعیه، توسل به حضرت فاطمه(س)، برگزاری مراسم سخنرانی، ترویج فرهنگ فاطمیه و حفظ شأن و منزلت این ایام در جامعه است./9457/پ201/س

ارسال نظرات