۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۶۲۷۰۱
اداره آزادی‌ها و حقوق بشر الوفاق عنوان کرد؛

ادامه کشتار مردم با استفاده از گلوله‌های گاز سمی از سوی آل خلیفه

خبرگزاری رسا ـ اداره آزادی‌ها و حقوق بشر الوفاق بحرین در گزارشی نحوه استفاده آل خلیفه از گلوله‌های گاز سمی و خفه کننده و کشتار مردم بیگناه بحرین به دست آن را شرح داده است.
حمله نيروهاي آل خليفه به يک مدرسه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، اداره آزادی‌ها و حقوق بشر جمعیت وفاق بحرین در گزارشی اعلام کرد که رژیم آل‌خلیفه از گلوله‌های گاز سمی و خفه کننده به جای متفرق کردن تظاهر کنندگان برای قتل و صدمه زدن به شهروندان استفاده می‌کند.
 
الوفاق بحرین در این گزارش از مجامع بین المللی و سازمانهای مدافع حقوق بشر در دنیا درخواست کرده است که از ملت بحرین درقبال نقض حقوق آنها و اقدامات انتقام جویانه رژیم آل‌خلیفه ضد مردم به دلیل آرا و مواضع مخالفشان دفاع کنند.
 
این گزارش با اشاره به استفاده از این گلوله ها به عنوان گلوله های جنگی تصریح می‌کند: نیروهای رژیم به صورت عمدی گلوله های گاز را داخل منازل شلیک می کنند و با این گلوله ها به شهروندان حمله می کنند که این امر گلوله‌های گاز را به ابزاری کشنده تبدیل می‌کند که در نتیجه آن تا کنون چندین نفر از شهروندان کشته شده‌اند.
 
در ادامه این گزارش آمده است: کشته شدن علی جواد الشیخ نوجوان 15 ساله بحرینی به دلیل اصابت گلوله گاز سمی از مسافت نزدیک، بیانگر تعمد نیروهای امنیتی برای قتل عمد وی است. علاوه بر علی جواد الشیخ، احمد شمس شهید نوجوان بحرینی نیز به دلیل اصابت گلوله گاز به سرش کشته شد.
 
اداره آزادی‌ها و حقوق بشر الوفاق بحرین دلیل کشته شدن یک زن سالخورده و جوانی 31 ساله را نیز که در تاریخ 25 مارس 2012 از طریق استنشاق گازهای سمی عنوان کرد.
 
الوفاق بحرین آخرین قربانی حمله مزدوران آل خلیفه با استفاده از گلوله‌های سمی و خفه کننده را شهید محمود الجزیری عنوان کرد که در 14 فوریه 2013 از ناحیه سر و به صورت مستقیم هدف گلوله گاز قرار گرفت.
 
گفتنی است استفاده رژیم آل خلیفه از گلوله‌های گاز سمی و خفه کننده تاکنون موجب کشته و مجروح شدن صدها تن از شهروندان بر اثر برخورد گلوله های گاز سمی و یا بروز حالت خفگی در آنها شده است./983/ب102/د
ارسال نظرات