۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۳۱۵۵
با وجود کشتار و شکنجه مسلمانان؛

اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را از دولت میانمار برداشت

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه اروپا با وجود گزارش‎های به دست آمده از سازمان‌های حقوق بشری مبنی بر دست داشتن دولت میانمار در کشتار و شکنجه مسلمانان، تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور را لغو کرد.
ميانمار

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اتحادیه اروپا در پی اصلاحات سیاسی صورت‌گرفته در میانمار، تحریم‌های تجاری و اقتصادی خود را از این کشور برداشت.

 

وزیران خارجه اتحادیه ضمن تشکیل نشستی در لوکزامبورگ اعلام کردند: در پاسخ به تغییراتی که در کشور میانمار صورت گرفته و در راستای سرعت بخشیدن به این تغییرات، شورای وزیران اروپا تصمیم گرفته است که همه تحریم‌ها را به جز تحریم تسلیحاتی، لغو کند.

 

این در حالی صورت گرفت که سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار گزارشی، کشتار و شکنجه مسلمانان در غرب میانمار را نسل‌کشی خوانده و دولت برمه را مسؤول اصلی آن معرفی کرده‌ بود.

 

روز گذشته نیز انتشار یک فیلم ویدیویی در اینترنت نشان داد پلیس میانمار شاهد خشونت‌ها علیه مسلمانان بوده اما اقدامی انجام نداده است.

 

پیش‌بینی می‌شود، لغو تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه میانمار که از یک سال پیش به حالت تعلیق درآمده بود، موجب قدرت گرفتن هرچه بیشتر دولت فعلی در این کشور و تشویق بیش از پیش آن در ادامه برنامه اصلاحات سیاسی خود و اعمال فشار هرچه بیشتر به مسلمانان شود./982/ب102/د

ارسال نظرات