۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۶۳۲۵۷

شرط حجت الاسلام ابوترابی برای پرداخت یارانه‌ها

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: هدفمند سازی یارانه‌ها یک قانون خوب و دارای نقش محوری در توزیع عادلانه ثروت و رشد اقتصادی می تواند باشد به شرط آن که قانون را دقیق و کامل و به دست مدیران توانمند، صالح و در زمان‌بندی مشخص اجرا کنیم.
ابوترابي نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه زاهدان گفت: تولید، یگانه راه پیشرفت، توسعه و رشد اقتصادی کشور است، ایران استعدادها و ظرفیت‌های انبوهی دارد و برای رسیدن به جایگاه واقعی ایران در جهان باید تلاش کرد تا با افزایش منابع صندوق توسعه ملی، کاهش هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی و قطع رابطه نفت با بودجه، ایران اسلامی را به یک کارخانه بزرگ تولیدی تبدیل کنیم.  

وی اظهار داشت: آنچه با فروش نفت به دست می آید سرمایه ملی است نه درآمد، برای اداره کشور باید این سرمایه را حراست و زمینه افزایش آن را فراهم کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: سیستان و بلوچستان از لحاظ ترانزیت به دلیل نزدیک بودن به آب‌های آزاد دارای رتبه اول کشوری است و می تواند به عنوان خط ترانزیت کالا برای کشورهای همسایه محسوب شود.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان این که ذخایر نفتی، ایران را در جایگاه استثنایی قرار داده است، گفت: کشور باید در گام اول به عنوان اولین تولید کننده محصولات نفتی و پتروشیمی در منطقه و خاورمیانه و سپس به عنوان تولید کننده برجسته نفتی در جهان معرفی و شناخته شود. 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدفمند سازی یارانه‌ها یک قانون خوب و دارای نقش محوری در توزیع عادلانه ثروت و رشد اقتصادی می تواند باشد به شرط آن که قانون را دقیق و کامل و به دست مدیران توانمند، صالح و در زمان‌بندی مشخص اجرا کنیم.
 

وی مهار تورم و سیر نزولی آن را برای اجرای فاز دوم یارانه ها ضروری دانست و تصریح کرد: اگر نرخ ارز کنترل شود و ارزش پول ملی ایران تثبیت شود، پرداخت نقدی یارانه ها می تواند همچنان ادامه داشته باشد.
 

حجت الاسلام ابوترابی فرد درباره مذاکره با آمریکا گفت: سیاست خارجی ایران تنها رابطه با آمریکا نیست؛ بلکه باید راهبرد سیاست خارجی خود را بر اساس گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق و در چارچوب منافع ملی تعریف کنیم.
 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که در دولت آینده به دنبال وزیر امور خارجه ای هستیم که افزون بر دارا بودن قدرت تصمیم‌گیری مورد قبول و اعتقاد به گفتمان نظام دارای، بینش اقتصادی و فهمی صحیح از اقتصاد ایران و منطقه داشته باشد و بتواند فرصت های جدید را فراروی کشور اسلامی ایران قرار دهد./918/پ202/س

ارسال نظرات