۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۰۲۲
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

آثار شهید مطهری مهندسی فکر شیعی است

خبرگزاری رسا ـ‌حجت الاسلام ولایی با بیان این‌که شهید مطهری مهندسی اعتقادات و اخلاق را به عهده گرفت، گفت: آثار شهید مطهری مهندسی افکار دینی شیعه است.
آثار شهيد مطهري

حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت فرا رسیدن هفته عقیدتی سیاسی سپاه ترتیب یافت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی دینی ترین نظام در دنیاست و برابر قانون اساسی سپاه و بسیج هر دو باید باهم از انقلاب دفاع کنند، بنابراین باید همزاد انقلاب باشند که در مواقع پشتیبانی و دفاع خود نیز از جهت عقیدتی در اوج باشند.


وی ادامه داد: دشمن هم از نظر سلاح و هم از نظر تعداد نفرات از ما بیشتر است، اما مساله ای که ما را از آنان متمایز می کند، اعتقاد وعقیده ما است، در حقیقت ترس، بزرگ ترین عامل شکست است، ملتی پیروز می شود که ترسی از دشمن نداشته باشد، اعتقادات دینی مهم ترین عامل ارتقای روحیه رزمندگان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح است.


حجت الاسلام ولایی افزود: طبق سخنان رهبری که امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامیدند، ما نیز بایستی معنای دقیق حماسه را دانسته و در خلق حماسه گام برداریم، امروز رسالت بسیجیان بردباری در برابر مشکلات، ولایت‌مداری، مقاومت، شجاعت و تمدن سازی دینی برای مقابله با تهدیدات نرم استکبار جهانی است.


وی با گرامی داشت سالروز شهادت آیت الله مطهری خاطرنشان کرد: شهید آیت الله مرتضی مطهری فقیه عادلی بود که اعتقادات اسلامی را مرحله بندی و تدوین کرد که اقدامی هنرمندانه و منحصر به فرد بوده است، شهید مطهری مهندسی اعتقادات و اخلاق را به عهده گرفت و دشمن نیز این مسأله را متوجه شد و نسبت به شهادت آن بزرگوار برنامه ریزی کرد.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا با اشاره به این‌که آثار شهید مطهری مهندسی افکار دینی شیعه است، تصریح کرد: شناخت افکار و اندیشه های آن عالم فرزانه به یقین راهگشای بسیاری از معضلاتی خواهد بود که جوامع اسلامی گرفتار آن شده است، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه کاربردی به نظریه های آن استاد فرزانه داریم.


حجت الاسلام ولایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: دشمن برای انتخابات و تخریب آن سه راهبرد دارد، اولی ناامن سازی انتخابات از نظر فیزیکی و یا اذهان عمومی است، دومی این که تا آنجا که می تواند از برگزاری انتخابات جلوگیری کنند و سومین راهبرد مدیریت افکار عمومی است.


وی ادامه داد: آمریکا سیاست نیابتی خود را کنار گذاشته و به دلیل پی بردن به ضعفش به دنبال مذاکره است، حماسه به معنی این است که به هر قیمتی جلو برویم، چراکه اگر ما یک قدم عقب نشینی کنیم، دشمن 10 قدم به جلو خواهد رفت. نقشه راه ما در تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی در چهار عرصه آرامش، شناخت دشمن، مشارکت گسترده و انتخاب مطلوب خلاصه می شود.


نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در پایان گفت: شاخص ما در همه امور رهمنودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی فقیه زمان در دوران غیبت کبری حضرت ولی‌عصر(عج) است، از این رو برای اتخاب رئیس جمهور آینده باید کسی را اصلح بدانیم که ابتدا ولایت مدار واقعی باشد و بعد انقلابی، کارآمد، متعهد، متخصص و دارای فکر اجرایی باشد./935/ت302/س

ارسال نظرات