۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۶۴۴۹۳
رییس شورای هماهنگی آذربایجان شرقی:

اندیشه های شهید مطهری الهام گرفته از اسلام ناب بود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شهید مطهری مفسر قرآن، فیلسوف متفکر، نظریه پرداز، اسلام شناس واقعی، سیاستمداری روشن‌فکر و برجسته زمان بود.
حجت الاسلام حسين تقي زاده، رييس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با گرامیداشت سالروز شهادت مفسر قرآن، علامه، فیلسوف وارسته آیت الله مرتضی مطهری اظهار داشت: آرا و اندیشه های آیت الله مطهری الهام گرفته از قرآن مجید و اسلام ناب محمدی(ص) بود، آن عالم فرزانه به عنوان شاگرد و فرزند امام خمینی(ره) که حاصل عمر رهبر فقید انقلاب اسلامی بود، در نشر اسلام حقیقی نقش بسزایی داشت.


حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و عاطفی آن شهید بزرگوار با رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جریان شکل گیری و  پیروزی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ضمن ایفای نقش رابط بین امام و امت در شورای انقلاب فرهنگی و پست های حساس در بدو پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های چشمگیری داشتند.


وی ادامه داد: در کنار همه این مسائل، شهید مطهری مفسر قرآن، فیلسوف متفکر، نظریه پرداز، اسلام شناس واقعی، سیاستمداری روشن‌فکر و برجسته زمان بود که توانست با نگارش کتاب های متعدد در حوزه های مختلف علمی، عقیدتی، سیاسی و با سخنرانی های وزین و پرمحتوا و تاثیرگذار، تحول عظیمی در جامعه، به ویژه در قشر حوزوی و دانشگاهی ایجاد کند.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به افتخار شاگردی این شهید بزرگوار در محضر بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران افزود: شناختی که حضرت امام راحل از اندیشه ها و نظرات حاصل عمرش داشتند قرین به این مضمون فرموده اند که: «کتاب های شهید مطهری همه اش بلا استثنا مورد تأیید می باشند.» آن امام سفر کرده همچنین فرموده اند: «من به همه جوانان و دانش آموزان توصیه می کنم که از کتابهای این شهید گرانقدر بیشترین بهره را ببرند.»


حجت الاسلام تقی زاده در ادامه با تبریک روز جهانی بزرگداشت مقام کارگر اظهار داشت: کارگران قشر بسیار زحمت‌کش و تلاشگر جامعه هستند و در ایران اسلامی نیز از جایگاه بالا و والایی برخوردار بوده‌اند، چنان که در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بسیار نقش آفرین و تاثیرگذار بوده اند.


وی با اشاره به نقش کارگران در روند پیروزی انقلاب اسلامی افزود: قبل از انقلاب اسلامی، اعتصاب های پی در پی و حضور در راهپیمایی های طبقه کارگر مسلمان، کمر رژیم ستمشاهی را شکست و ضربه مهلکی به آنان و اربابانشان به ویژه شیطان بزرگ آمریکا وارد ساختند.

 

حجت الاسلام تقی زاده افزود: بعد از انقلاب نیز زمانی که دشمن با تحمیل جنگ نابرابر نتواست به اهداف شوم خود برسد، برنامه ریزی کرد مراکز صنعتی و تولیدی را به  وسیله افراد خود باخته و مزدور اعم از منافقان، فدائیان خلق، سلطنت طلبان، لیبرال ها و توده ای ها و کمونیست ها به رکود و اعتصاب و تعطیلی بکشاند، اما کارگران متعهد و ولایت مدار همه توطئه های دشمن را نقش بر آب کردند.


حجت الاسلام تقی زاده افزود: امیدواریم که با حفظ این ارزش ها و ادامه تلاش و فعالیت جهادگونه در سنگر اقتصادی، کارگران با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلام و حفظ هوشیاری خود، این راه را بیش از پیش و با قوت و قدرت کامل و توکل به پروردگار احدیت ادامه دهند./935/ت302/ش

ارسال نظرات