۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۶۵۵۹۵
وزیر امور خارجه:

جمهوری اسلامی یک ساختار حکومتی ویژه و یگانه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران را ویژه و یگانه ارزیابی کرد و گفت: همه فکر می‌کردند این ساختار نمی‌تواند جامعه‌ای به بزرگی ایران و کشوری با این موقعیت ژئوپولتیک را اداره کند درحالی‌که اکنون بیداری اسلامی نشات گرفته از جمهوری اسلامی ایران است.
صالحي وزير امور خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه صبح امروز چهارشنبه هجدهم اردیبشهت ماه در اجلاس «بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم(ص)» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برگزار شد، ابراز داشت: آنچه از عزت، اقتدار و سربلندی می‌بینیم، مرهون رشادت‌های ملت بزرگ ایران تحت رهبری امام خمینی(ره) و رهبری عزیزمان است.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران طی سی و چهار سال گذشته اندوخته فراوانی از تجارب سیاسی دارد، اظهار داشت: این اجلاس بسیار به‌موقع برگزار می‌شود زیرا ما در این زمان نیاز به بحث دیپلماسی نرم داریم.

صالحی با اشاره به فتنه‌های سرازیر شده به امت اسلامی به‌ویژه فتنه اخیر شیعه و سنی تأکید کرد: باید با هوشیاری تمام از ابزارهای نرم دیپلماسی استفاده کنیم و هم‌اکنون رسانه‌ها به‌قدری مهم شده‌اند که پیروز یا شکست خورده میدان را رسانه‌ها تعیین می‌کنند.

وزیر امور خارجه در ادامه این مطلب اظهار داشت: در قضیه سوریه دیدیم که رسانه‌ها چه فضایی ایجاد کردند، بنابراین از این عنصر هم باید در راستای مباحثی که عرض کردم به‌عنوان یک وسیله استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی در عرصه رسانه‌ای موفق بوده است، گفت: باتوجه به رسانه‌های بین‌المللی مانند العالم و پرس تی وی، جمهوری اسلامی توانسته صدای حق خود را به اطراف و اکناف جهان برساند.

دکتر صالحی با اشاره به این‌‎که چالش جمهوری اسلامی ایران با غرب، صنعتی، اقتصادی و در واقع مادی نیست، ابراز داشت: قدرت و عزت ما به‌دلیل امکانات مادی نیست بلکه ناشی از توکل ما به قدرت لایزال الهی و حرکت در بستر دین است.

وزیر امور خارجه ساختار حکومتی جمهوری اسلامی ایران را ویژه و یگانه ارزیابی کرد و بیان داشت: همه فکر می‌کردند این ساختار نمی‌تواند جامعه‌ای به بزرگی ایران و کشوری با این موقعیت ژئوپولتیک را اداره کند درحالی‌که هم‌اکنون می‌بینیم بیداری اسلامی از کجا ناشی شده است.

وی در ادامه این مطلب با بیان این‌که الگوی امت اسلامی در بیداری اسلامی به یقین جمهوری اسلامی بوده است، اظهار داشت: اگر ما از انقلاب به نیکی یاد می‌کنیم، به مفهوم این نیست که بی عیب و نقص باشد.

صالحی عنوان داشت: هفته پیش مراسم رونمایی از گزارش سازمان ملل درباره نرخ شاخص توسعه انسانی در کشورها بود که ایران بالاترین نرخ رشد را پس از کره جنوبی به خود اختصاص داد و در رتبه 74 قرار گرفت، همچنین ترکیه در رتبه 90 قرار دارد.

وزیر امور خارجه ابراز داشت: ادبیات سیاسی باید مقداری تغییر کند و در حال حاضر «زبان لین» کارایی بیشتری دارد.

وی با اشاره به این‌که گروه‌های تکفیری با شیوه‌هایی درحال نفوذ بین جوانان ملت‌های مسلمان هستند، اظهار داشت: استفاده پیامبراکرم(ص) از قدرت نرم یکی از مهم‌ترن عوامل موفقیت ایشان بود.

دکتر صالحی ابراز داشت: نظام غرب تلاش می‌کند تا آموزه‌های دینی را ناکارآمد نشان دهد؛ درحالی‌که باید گفت اگر دین کارایی ندارد، چرا اسلام هراسی و دین ستیزی می‌کنید؟

وزیر امور خارجه با بیان این‌که نظریه پردازان راهبردی به‌خوبی از کارایی و توانمندی مکتب اسلام آگاه هستند و به‌شدت از عملیاتی شدن آن توسط مسلمانان در جهان نگران هستند، تأکید کرد: ایجاد اختلاف و درگیری‌های دینی بین رهبران و پیروان ادیان یکی از محورهای برنامه راهبردی قدرت نرم سلطه در مواجه با ادیان، به‌ویژه اسلام است که در این رابطه باید هوشیار باشیم./956/پ202/ج

ارسال نظرات