۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۶۶۴۹۵

سمینار " فلسفه حقوق زنان در اسلام "در پاکستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سمینار " فلسفه حقوق زنان در اسلام " از سوی خانه فرهنگ ایران و با حضور شخصیت هایی از زنان فرهیخته ، مذهبی و جمعی کثیری از اعضای پارلمان مجلس ایالت پنجاب در لاهور پاکستان برگزار شد.
سمينار " فلسفه حقوق زنان در اسلام "در لاهور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سمینار " فلسفه حقوق زنان در اسلام " از سوی خانه فرهنگ ایران و با حضور شخصیت هایی از زنان فرهیخته ، مذهبی و جمعی کثیری از اعضای پارلمان مجلس ایالت پنجاب در لاهور پاکستان برگزار شد.

 

 خانم بشری رحمان، نماینده مجلس ملی، نمایشگاه از کتاب و پیشرفت های زنان در جمهوری اسلامی و حجاب و عفات  را که از سوی نمایندگی فرهنگی ایران در حاشیه این سمینار برگزار شده بود را افتتاح و بازدید کرد.

 

وی گفت: مادران باید عهد کنند که فرزندان خود را با توجه به تعلیمات و سیره حضرت فاطمه زهرا(س) تربیت کرده و آنها را از گمراهی نجات دهند، چنانچه زنان جامعه این وظیفه را به نحو احسن ایفا کنند خانواده که پایه و اساس جامعه است مستحکم تر خواهد شد و در نتیجه جامعه مطابق با تعلیمات اسلام ناب محمدی  پیشرفت خواهد کرد.

 

بشری مرتضی ملک، رییس دانشکده دولتی بانون دگری لاهور نیز اظهار داشت: خداوند در خصوص حقوق زنان یک سوره کامل را در قرآن نازل نموده است و می فرماید شخصی وارد بهشت خواهد شد که دختر خود مطابق با تعلیمات اسلام ناب محمدی تربیت کند. حال با توجه به اینکه اسلام برترین حقوق را به زنان اعطا نموده است چنانچه جوامع اسلامی حقوق زنان را مطابق با اصول اسلامی رعایت کنند، اصول اسلامی پیش از بیش در آن جامعه مستحکم تر شده و ما شاهد رشد روز افزودن اسلام در جهان خواهیم بود.

 

مهنازرفیع، نماینده اسبق مجلس ملی پاکستان و رییس شورای کمیته امور زنان هم تصریح کرد: امروز زنان مسلمان علیرغم داشتن دین اسلام و حقوق کامل همانند دوران قبل از اسلام دچار بدترین مشکلات از قبیل خشونت ، اسید پاشی، زنده به گور شدن، قتل و تجاوز به ناموس و... هستند آیا ما به عصر جهالت باز گشته ایم، چرا حقوق زنان در جامعه رعایت نمی شود چرا در بلوچستان زنان زنده به گور شدند؟ در صورتیکه اسلام برخلاف دیگر مذاهب بیشترین حقوق اجتماعی، سیاسی، اقتصادی را به زنان داده است  امروز ما جهت پیشرفت زنان بایستی تدابیری اتخاذ نماییم که حقوق زنان را مطابق با اصول اسلامی رعایت شود.

 

ذکیه نقوی، اندیشمند پاکستانی نیز در  این سمینار تأکید کرد: خوشبختانه زنان جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عمل به سیره حضرت فاطمه زهرا(س)  در  عرصه گسترش و ترویج حجاب بسیار موفق بوده و نشان دادند که زنان با حفظ حجاب اسلامی می توانند در همه ی عرصه های زندگی موفق باشند. لذا اکنون زنان پاکستانی نیز بایستی از سیره ایشان الگو گیرند تا همانند زنان جمهوری اسلامی ایران موفق شوند و همچنین دولت پاکستان باید سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به صورت رسمی  " روز مادر " اعلام کند.

 

عافیه سرور، نماینده دفتر زنان حزب جماعت اسلامی یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که گفت: از آن جایی که فرهنگ غنی اسلام شیوه درست زیستن را به انسان  می آموزد جای بسی تاسف است که امروز زنان مسلمان از فرهنگ غرب و اروپایی الگو می گیرند. اسلام برترین روش زندگی را با رعایت کامل حقوق به زنان آموخته است اما علیرغم تعلیمات اسلامی، خشونت به زنان، اسیدی پاشی، جنایت بر علیه زنان و... در جامعه مسلمانان مشاهده می شود. از آنجائیکه اسلام همه ی حقوق زنان را به طور کامل بیان کرده است.

 

آسیه بشیر، استاد بخش الهیات دانشگاه بانوان نیز بیان داشت: خداوند در قرآن تمامی حقوق زنان و برابری مرد وزن را به وضوح بیان فرموده است حال اگر مسلمانان به ویژه زنان به تعلیمات اسلام عمل کنند جامعه به آرامش حقیقی دست خواهد یافت ولی جای بسی تاسف است که برخی از زنان مسلمان از فرهنگ نادرست غرب الگو گرفته و ذلت و پستی را از آن خود می سازند.

 

در پایان، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران به دانش آموزان برتر مدارس لاهور که در مسابقه انشاء نویسی حضرت فاطمه زهرا(س) شرکت کرده بودند به رسم یاد بود هدایایی نفیسی اهدا کرد.

 

در حاشیه این سمینار نمایشگاهی از پیشرفت های زنان در جمهوری اسلامی در عرصه های حجاب و عفاف و فعالیتهای اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی برگزار شد./994/ب102/د

ارسال نظرات