۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۶۷۱۲۶
آیت الله نظری:

همه دغدغه مسؤولان کشور خدمت به شریعت و مملکت باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با تأکید بر این که همه دغدغه مسؤولان کشور باید خدمت به شریعت، مملکت و دین باشد، تصریح کرد: خدمت به مردم بالاترین عمل است که باید از سوی مدیران مورد توجه باشد.
آيت الله نظري خادم الشريعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار مهدی چمران، رییس و اعضای شورای عالی استان‌ها که در بیت ایشان برگزار شد، عقل و دین را دو چراغ روشن برای بشریت دانست و گفت: این دو چراغ مهم از سوی خداوند متعال برای هدایت بشریت فرستاده شده است.

 

وی هدایت را بالاترین نعمت خداوند دانست و ادامه داد: نعمت هدایت از این منظر بسیار مهم و جزء بالاترین نعمت‌های خداوند متعال به انسان است که وسیله حصول به مقصد است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه افزود: خداوند متعال به وسیله عقل و دین نعمت هدایت را تکمیل فرمود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که در کائنات بحث انسان مقدم تر از موجودات دیگر است، افزود: موجودات دیگر هدایت تکوینی دارند و این مسأله تخلف ندارد و در هر زمان و مکان تابع شرایط است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه بشریت از همان ابتدای خلقت از هدایت فاصله گرفت، ادامه داد:  زندگی انسانی از نظر وضعیت صحیح خارج شده است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه به دو مسأله استعداد و فعلیت اشاره کرد و با بیان این که معنای استعداد فطری است و این فطرت ثابت است، خاطرنشان کرد: هدایت فطری شامل حال همه شده است، اما هدایت تکوینی و تعلیمی متفاوت است و مزاحم دارد که شهوت و غضب است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که خداوند متعال انسان را جانشین خود بر روی زمین قرار داده است، ادامه داد: این انسان دارای یک عظمت تشریعی و تربیتی است که انسان در خصوص هدایت تربیتی دچار تخلف شده است.

 

وی با اشاره به این که شهوت در مال و غضب نیز در مقام است، افزود: همه تلاش انبیا برای اصلاح این مسأله در میان بشریت بوده است و برای این که لغو خلقت نشود باید همان طور که هدایت تکوینی منظم است هدایت تشریعی نیز منظم باشد که این مسأله با ظهور حضرت ولی عصر(عج) تکمیل خواهد شد.

 

آیت الله نظری در ادامه سخنان خود گفت: دنیای بشریت اگر بخواهد آبرومند باشد و عزت انسانی خود را حفظ کند باید تهذیب نفس داشته باشد.

 

وی ادامه داد: عامل تربیت انسانی در امور استعداد، تکامل و تعادل اول خانواده، مدرسه همنشین، انجمن های مذهبی و در نهایت نیز اجتماعات هستند.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که ما در یک حکومت اسلامی زندگی می کنیم و این نعمت بزرگی برای همه ما است، گفت: یعنی در این حکومت دینی قرآن و احکام متعالی الهی، امام زمان(عج) و در زمان غیبت ایشان نیز نائب ایشان حاکم بر امور است.

 

وی با بیان این که جامعه روحانیت در همه امور ممتاز هستند، گفت: این به خاطر این است که روحانیت علم به دین دارند و افزون بر آن در مسأله مقام نیز همواره به بزرگان و مراجع توجه دارند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با تأکید براین که مسؤولان و مدیران جامعه درباره مقام روحانیت و علمای دینی را الگوی خود قرار دهند، تأکید کرد: با توجه به این که در ایران اسلامی علما و شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های علمیه حاضر هستند، اما همواره علما و روحانیت مطیع نظر بزرگان و مراجع هستند و افرادی که از لحاظ علمی در تراز بالاتری قرار دارند و داناتر هستند را به مقام مرجعیت پذیرفتند و همه تابع این بزرگان هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که همه دغدغه مسؤولان کشور باید خدمت به شریعت، مملکت و دین باشد، تصریح کرد: خدمت به مردم بالاترین عمل است که باید از سوی مدیران مورد توجه باشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که مسؤولان باید از فرصت خدمت گزاری که در اختیار آنها است در جهت کار مطلوب بهره گیرند، گفت: فرصت خدمت به مردم فرصت مغتنمی است که در اختیار مسؤولان قرار دارد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش پایانی سخنان خود به شخصیت و جایگاه رفیع امام راحل و رهبرمعظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این دو شخصیت بزرگ برای نظام اسلامی ما افتخار هستند.

 

وی در پایان خطاب به مسؤولان گفت: با خدمت به مردم تلاش کنید که قرآن اعظم در چهره عمل شما جلوه کند./950/پ202/س

ارسال نظرات